Episodul 1 – De ce să externalizezi procesul de e-fulfillment?
- Cui se adresează Simplify?
Simplify se adresează tuturor oamenilor care vor produse simple și rapide, tuturor celor care sunt specialiști în e-commerce, atât antreprenorilor cât și marilor corporații, tuturor celor care promovează acest produs de e-commerce în piață.
- Care a fost experiența ta cu antreprenorii din e-commerce de până acum?
Trebuie să recunosc faptul că a fost una din cele mai valoroase experiențe ale mele.
Lucrez în piața de business de foarte mulți ani și chiar am întâlnit diverse profiluri de parteneri de business, cea mai mare provocare fiind cea de a fi antreprenor de e-commerce.
Este fascinant cât de dinamică și de volatilă este această piață. Învăț din fiecare experiență și din fiecare întâlnire cu un antreprenor de e-commerce.
Este foarte interesant că înveți de la ei, dar îi înveți și pe ceilalți la rândul tău. Experiența pe care o capeți de la fiecare, o poți împărtăși ca principiu de business pentru toți ceilalți. Iar, asta este foarte frumos.
- Ca antreprenor al unui magazin online, care sunt întrebările pe care ar trebui să le pun unui furnizor?
De regulă, primele întrebări care se pun în business sunt despre costuri, volume, dar asta nu înseamnă că acestea nu sunt și cele mai importante.
Cred că aș vrea să mă asigur, în locul lor, de flexibilitatea partenerului cu care urmează să colaborez, de capacitatea lui de a răspunde perioadelor mele de vârf și de dinamica serviciilor pe care mi le acordă.
Sunt multe elemente pe care le-aș pune în portofoliul de întrebări, înainte de a vorbi de ceea ce înseamnă costuri și componenta economică.
Ceea ce este foarte important, atunci când intri într-un asemenea gen de colaborare, este să te asiguri că el îți înțelege business-ul și nevoile.
Caută-ți partenerul care înțelege exact produsul tău, pentru că e-commerce-ul nu este același pentru toți, depinde foarte mult de la un produs la altul.
Caută-ți partenerul care îți înțelege exact dinamica ta de business și atunci ți-ai găsit partenerul potrivit.
- Care este momentul să externalizezi serviciile unui business online?
În momentul în care vrei creștere.
E-commerce-ul este un complex de factori, înseamnă foarte multă tehnologie.
Există un moment în care poți să-l controlezi de unul singur, poți să coordonezi și tot ce înseamnă partea de preluare de comenzi, de administrare, pregătire, livrare, de relații cu curieratul.
În momentul în care vrei să crești și vrei să ai timp de creație, gândire de strategie, timpul tău pentru a-ți promova produsul tău din punct de vedere marketing, lasă lucrurile care înseamnă rutină în seama celorlalți.
Acela este momentul în care ți-ai câștigat timpul și te poți gândi la externalizare.
- Un moment special din experiența ta cu antreprenorii de e-commerce?
În momentul în care răspundem la cel puțin 90% din cerințele clientului, înseamnă că suntem acolo unde trebuie.
Cred că am avut un asemenea moment în experiența mea.
Știm cu toții foarte bine că am avut un debut de client în portofoliul nostru Simplify care a trecut prin emoțiile externalizării pentru prima dată. A fost o emoție fantastică.
Ajunsese să mă sune în fiecare seară să îmi spună ”Nu dorm. Nu știu dacă am luat o decizie corectă. Nu știu dacă în momentul în care am decis externalizarea, am făcut bine. Spune-mi, am făcut bine?”
Când îmi punea mie întrebările alea, le simțeam ca o presiune pe umeri, trebuie să recunosc.
Am făcut în așa fel încât să recuperăm într-o singură zi un volum foarte mare de comenzi, când am primit produsele și atunci am primit un mesaj care cred că mă va marca pe viață.
Mi-a zis: ”Acum dorm liniștit și de mâine îmi aplic strategia mea de marketing”.
Cred ca i-am oferit momentul de care el avea nevoie. A trecut prin emoții, la fel ca și noi, pentru că avea niște așteptări pe care trebuia să i le îndeplinim, dar cred că i-am oferit momentul de click pentru a merge mai departe.