Episodul 2: Beneficiile unei platforme de tipul multi-carrier shipping

  1. Cine este Innoship?

Innoship este o companie de tehnnologie care ajută companiile din e-commerce să își administreze eficient propriile contracte de curierat, rezultând un beneficiu de cost, creștere de calitate a serviciului de livrare și o experiență mai bună a clientului final.

  1. Care ar fi beneficiile utilizării unei astfel de platforme?

Trebuie să ne uităm la Innoship cum ne-am uita la trei elemente principale de business.

Primul, care este extrem de important din perspectiva infrastructurii tehnice, este ușurința prin care poți comunica și transmite comenzile către companiile de curierat. Innoship este la mijloc între infrastructura unei companii de retail și curieri, conectat cu toate companiile de curierat prin API, expunând o singură conectivitate către companiile de retail. Astfel, odată conectat la Innoship poți să transmiți comenzi către orice companie de curierat din piața locală și internațională.
Nu mai ai costuri de dezvoltare cu API, mentenanța lor și obții astfel o ușurință la final de zi în a explora, a comunica și a face business cu orice tipologie de curier sau orice serviciu de curierat.

Al doilea element este legat de optimizare.
Cum poți tu să scoți ce-i mai bun din propriile contracte de curierat, cum poți să-ți optimizezi costurile, cum poți să identifici la fiecare comandă în parte, faptul că cel mai potrivit curier pentru asta este unul sau celălalt, cum te poți uita la cost și performanță, cum poți incorpora propriile reguli de business în decizie, ca la final să rezulte câștigător cel care poate să-ți respecte promisiunea făcută clientului final.

Al treilea element îți creează o vizibilitate amănunțită asupra proceselor tale de business și asupra parteneriatelor pe care le ai cu firmele tale de curierat.

Te ajută să poți măsura cât de bine livrează un curier, care e rata de retur, cât de repede îți întoarce banii din cash on delivery, te ajută să fii alertat atunci când apar situații neprevăzute în intern, dar și cu un plan de comunicare în procesul de post vânzare, după ce comanda a fost plasată; cum ții la curent și notifici clientul prin SMS sau email pe tot parcursul livrării, în stilul și în branding-ul tău, conform mesajelor pe care tu dorești să le transmiți clientului.

  1. Un magazin online care apelează la serviciile Innoship beneficiază de o reducere a costurilor?

Ne uităm la Innoship ca la o soluție de optimizare a business-ului tău în zona operațională.

Sunt câteva elemente majore pe care le optimizăm:

Odată optimizăm interacțiunea cu clientul final și îi aducem un beneficiu prin opțiuni de livrare.

Optimizarea numărul doi este în zona de alocare, unde facem o optimizare de cost. Dacă ne uităm la zona de fashion retail, putem promite între 10% – 15%. Portofoliul nostru de clienți confirmă acest saving de 10% – 15% de cost, putând astfel să poți crește foarte ușor calitatea. Dacă ne uităm la companii cu produse mai grele, mai multe kilograme sau voluminoase, vei avea chiar 25% saving sau chiar mai mult.

Dacă ne uităm apoi pe partea de proces, ne uităm cum îmbunătățim procesul post vânzare, cum reușesc să aduc optimizări în modul în care comunic cu clientul final, cum îl țin pe client actualizat cu procesul de vânzare, cum comunic către el prin email sau SMS la momentele oportune de timp, ca el să rămână actualizat și să aibă încredere, vizavi de faptul că eu îl țin la curent cu toate lucrurile importante care i se întâmplă. Fac asta și astfel reușesc să reduc rata de retur.

Implementarea Innoship îți aduce foarte rapid din prima zi reduceri de costuri, creștere de calitate a serviciului de livrare și o reducere a ratei de retur.