Digitalizarea accelerată a ultimilor ani, cu precădere a perioadei pandemice, a venit cu multiple avantaje, atât pentru magazine, cât și pentru cumpărători. Iar dacă magazinele au acum posibilitatea de a oferi servicii personalizate, de a interacționa cu clienții și de a colecta feedback într-un mod mult mai personal, clienții au mult mai multe opțiuni de a se informa în ceea ce privește produsele și ofertele pe care le primesc.

Așa că, pentru a putea anticipa mai bine dorințele și nevoile clienților tăi, am pus la un loc o listă de aspecte pe care consumatorii le iau în considerare atunci când fac cumpărături de Black Friday.

  1. Cumpărături online, nu în magazine fizice

Din ce în ce mai mulți consumatori fac trecerea la cumpărăturile online, trend care a luat și mai mare amploare în ultimul an și jumătate. Iar acest lucru se întâmplă datorită faptului că magazinele online au multiple avantaje față de varianta tradițională, precum opțiunile de comparație între produse conform criteriilor relevante la nivel individual, posibilitatea de a verifica prețurile unui produs pe mai multe site-uri și, deloc de neglijat, faptul că livrarea este asigurată de magazin.

De asemenea, în contextul pandemic actual, cumpărăturile online oferă un nivel suplimentar de siguranță, dată fiind lipsa de contact cu agenții de vânzări sau alți clienți.

  1. Istoricul prețurilor

Pentru a judeca cât de bune sunt ofertele de Black Friday, anumiți cumpărătorii urmăresc prețurile produselor de care sunt interesați pentru o perioadă mai lungă de timp. Mai nou, aceștia pot monitoriza prețurile cu ajutorul unor platforme specializate, precum Google Shopping. Așadar, dacă vrei să vii în întâmpinarea acestui obicei, poți crea un istoric al prețurilor pentru produsele pe care plănuiești să le incluzi în ofertele tale de Black Friday. Astfel, nu doar că le oferi clienților tăi oportunitatea de a vedea exact care este reducerea oferită, dar creezi și un instrument prin care le poți câștiga încrederea, fără ca aceștia să părăsească site-ul tău.

  1. Programe de fidelitate

Programele de fidelitate le oferă adesea membrilor acces anticipat la cupoane, vânzări și promoții, apoi le permit acestora să câștige recompense pentru ceea ce cumpără. Poți implementa un astfel de program prin intermediul căruia clienții tăi să beneficieze de reduceri suplimentare pentru Black Friday, dar și să fie primii care află de ofertele pe care le pregătești. Le poți oferi și informații suplimentare, precum disponibilitatea stocurilor pentru produsele aflate la ofertă sau detalii despre opțiunile de transport, astfel încât atunci când cumpără ceva de pe site-ul tău, să știe exact care sunt pașii necesari.

  1. Social media poate face diferența

Paginile de Facebook, Instagram sau Twitter ale comercianților sunt o modalitate excelentă de a comunica despre oferte și promoții exclusive. Prin intermediul acestor canale, le poți oferi clienților care te urmăresc alerte speciale privind reducerile și ofertele de Black Friday. Și, desigur, textele, tweet-urile și postările pe rețelele sociale sunt o modalitate la îndemână prin care aceștia pot împărtăși și prietenilor informații despre cumpărăturile de Black Friday.

  1. Care sunt politicile magazinului?

În cazul cumpărăturilor cu valori mari, mulți clienți verifică din timp politicile magazinului, fie că este vorba despre livrare și returnare sau posibilitatea de a beneficia de prețuri egale ca cele din alte magazine. Ce poți face, în acest caz, este să te asiguri că politicile magazinului tău sunt ușor accesibile și vizibile pe site-ul tău. De asemenea, înaintea Black Friday, poți trimite un newsletter clienților tăi, detaliind aceste politici, astfel încât aceștia să știe la ce să se aștepte.

Concluzie

Din ce în ce mai mulți cumpărători acordă atenție sporită transparenței, clarității și programelor de loialitate. Bineînțeles, mai ales în ceea ce privește magazinele online. Deci, dacă vrei să atragi un număr mai mare de clienți de acest Black Friday, poți să încerci să aplici din sfaturile de mai sus.