Dacă ai un magazin online și vrei să îți scalezi business-ul, este necesar să optezi pentru un depozit care să poată susține corespunzător activitatea de vânzare a produselor online. Iar pentru acest lucru, trebuie să alegi între un depozit tradițional versus unul digitalizat.
Depozitul tradițional se referă la primirea și stocarea în siguranță a inventarului de marfă până când articolele sunt gata pentru a fi livrate. Urmărirea și reaprovizionarea stocurilor sunt executate manual de către comerciant sau compania de depozitare. Într-un astfel de depozit nu există o tehnologie care să optimizeze procesele sau să sporească vizibilitatea și transparența acestora, motiv pentru care, de multe ori, datele sunt gestionate ineficient.
În consecință, apar probleme legate de lanțul de aprovizionare (de la alegeri greșite de produse, până la întârzieri care țin de procesul de e-fulfillment), toate acestea din cauza lipsei de date și informații sincronizate în timp real. Practic, pot apărea dificultăți care să afecteze relația cu clienții și pot duce la scăderea vânzărilor.
Totuși, îmbunătățirea unui depozit tradițional se poate face oricând prin introducerea pas cu pas a soluțiilor de automatizare, de exemplu, investirea în ascensoare automate care să îi ajute pe lucrători la sarcini grele, dar care nu necesită schimbări majore în organizarea muncii în depozitul.
Depozitul digitalizat se referă la utilizarea celor mai recente tehnologii și la automatizare, cu scopul de a îmbunătăți și accelera procesele și fluxurile de lucru operaționale dintr-un spațiu logistic sau un centru de livrare. Astfel sunt îmbunătățite viteza și acuratețea, și în același timp poate fi mai bine urmărită întreaga mișcare din lanțul de aprovizionare prin creșterea vizibilității.
Mai mult, piața de e-commerce de la noi se află în continuă ascensiune conform studiului McKinsey Global Annual Banking Review. Iar pentru a răspunde acestor nevoi ale pieței, un magazin online ar trebui să se bazeze pe un 3PL* compatibil care să îi ofere un centru de e-fulfillment bine pus la punct.
Ce oferă un 3PL?
3PL oferă adesea cea mai bună rentabilitate a investiției, deoarece magazinele online sunt capabile să externalizeze procesul de e-fulfillment, să urmărească inventarul în timp real și să economisească timp și bani pe termen lung.
În plus, un 3PL operează întreaga rețea folosind un sistem de gestionare a depozitelor (WMS), care permite consecvență, transparență și oferă acces la asistență practică pentru clienți. Acest management digital al stocurilor se referă la implementarea sistemelor de urmărire a stocurilor și la integrarea stocurilor în timp real cu un sistem de management al depozitului. Iar pentru un antreprenor e-commerce, posibilitatea de a urmări în timp real fluxul de inventar într-o rețea de distribuție îi oferă acestuia vizibilitate deplină, fără a fi nevoit să fie implicat în operațiunile de zi cu zi.
Concluzie
Un centru de distribuție este locul în care multe dintre problemele unui lanț logistic ineficient ies la suprafață, de aceea când optezi între alegerea unui depozit tradițional sau a unuia digitalizat este bine să ai în vedere modul de funcționare al acestora.
Comercianții cu amănuntul, resellerii, expeditorii și toate celelalte tipuri de business-uri care activează în online depind de depozitele inteligente pentru a se dezvolta. Depozitele digitalizate sunt cele care prin intermediul tehnologiei moderne și inovații recente conduc schimbarea și în procesele tradiționale ale centrelor de distribuție.
Astfel, profesioniștii în managementul depozitelor ajută la simplificarea procesului prin furnizarea transparenței datelor și totodată, asigură integrarea adecvată a automatizării și îmbunătățirea tuturor elementelor lanțului de aprovizionare.
*3PL – Reprezintă o companie care oferă servicii logistice către alte companii care au nevoie de acestea (terți). Serviciile pot fi: transportul, manipularea și depozitarea expediției, gestionarea depozitului și distribuția, precum și o serie de servicii suplimentare, legate de monitorizarea transportului, gestionarea depozitelor, tranzacțiile clienților, etc