Simplify, un serviciu local nou de e-fulfillment

Magazinul se mută, de fapt, în zona de warehouse, depozitare, acolo sunt produsele prezente, listate, iar Simplify vine cu un ecosistem care aduce clienților din zona de ecommerce o soluție integrată. Putem începe cu 50 de comenzi pe zi și garantăm volume până la un nivel de mii de comenzi pe zi. Îi trebuie un calculator, îi trebuie voință, putere de muncă să se focuseze pe business-ul lui.  – Răzvan Marinescu, Managing Director Simplify

Există un algoritm care conduce circuitul de picking pentru articolele similare, deci dacă avem 5 comenzi cu același articol sau cu articole apropiate, vor fi grupate cu același assignment, același circuit de picking, astfel încât să ducem într-o zonă de optimizare și să avem și flux rapid. Rezultatul fiind livrarea într-un timp scurt.

Innoship se ocupă de partea de optimizare a last mile-ului, a unei interfețe cu tot ce înseamnă zona de curierat din România, care acum se dezvoltă și regional. Astfel încât, la fiecare comandă pe care o plasăm prin intermediul portalului, avem deja interfața făcută între zona noastră de software și soluția lor de software. Sistemul identifică cea mai bună soluție, plecând de la un criteriu care este definit de clientul nostru. 75% din decizia de cumpărare este prețul, 25% este nivelul de calitate. Și atunci el identifică, de exemplu, dorim să lucrăm cu 10 curieri în piața din România, identifică din cei 10, cel mai bun preț pentru acea comandă, destinație și identifică și nivelul de performanță al acelui curier, în acea zonă. Clienții noștri își aleg cu ce curier doresc să lucreze, contractează acele servicii. Noi, acele contracte le uploadăm în soluția noastră software și pe baza acelor costuri, alegem dinamic cea mai bună variantă, preț – calitate. Varianta 2, în care clienții noștri doresc să apeleze la buying power-ul Simplify, pentru a contracta servicii de curierat: atunci, noi le dăm oferta care este una dinamică, cu cele mai bune soluții luate din piață și mergem către ei cu acea soluție integrată. Sunt mulți clienți la început de drum care au nevoie de așa ceva. – Răzvan Marinescu, Managing Director Simplify

Dacă un antreprenor mic vrea să apeleze la serviciile dvs. și el are, să zicem, o comandă venită în portul Constanța de 10.000 de articole, ce trebuie să facă el în condițiile în care el și-a făcut comanda de undeva din China, care sunt pașii? – Reporter Playtech

Eu aș merge mai devreme, aș zice să ne contacteze din momentul în care vrea să își aducă marfa din China, pentru că noi putem facem transferul de grupaj în regim maritim, avem și acest produs, putem asigura partea de servicii vamale dacă are nevoie, întregul flux. Partea de preluare a comenzii de la furnizor, eventual controlul calității pentru că este specific, pentru tot ceea ce înseamnă produse din China. Mai apoi, transferul pe containere, partea de servicii vamale, recepție, alocare marfă și așa mai departe. – Carmen Vasilescu, Director Logistică Simplify Oriunde pe glob avem soluții care țin de zona de air freight, ocean freight, de zona de transport rutier, identificăm cele mai bune soluții să aducem marfa în depozit, pregătim comenzile, ne ocupăm de ceea ce înseamnă last mile delivery într-un mod optim. Marele nostru avantaj este faptul că Simplify nu este un start-up de sine stătător, în spatele Simplify este KLG Europe, fiind o prezență puternică pe piața din România. Avem o afacere în jur de 45 mil. euro pe an, know how suficient, nu învățăm acum ce reprezintă zona de ecommerce. Ne adresăm și start-up-urilor de pe piața locală sau regională, companii internaționale care hotărăsc să penetreze piața din România și au nevoie de o soluție. –  Răzvan Marinescu, Managing Director Simplify

Marfa sosește de la furnizor și vine într-o zonă de staționare, pentru diverse activități preliminare recepției, poate fi nevoie de activitate de etichetare, de împachetare specială, în funcție de nevoia clientului. Fiind vorba de mai mulți clienți, se face un split, o asociere cu documentele pe care le avem în sistem, totul se face în programul de gestiune. Odată recepționată, marfa vine asignată pe una dintre locații. Marfa este dusă în locații și este gata pentru a fi pusă în comenzile clienților.  – Andreea Manolache, Project Manager Simplify

Acest lucru face diferența la un comerciant de ecommerce, care are foarte multe articole în portofoliu. Recepția este delicată, fiecare articol trebuie tratat în complexitatea lui și să faci o assignare corectă a articolului în locație. – Carmen Vasilescu , Director Logistică Simplify

Identificarea, articolul să fie asociat cu o poză, să fie accesată informația din sistem, astfel încât, acolo unde nu poți identifica foarte ușor produsul, să te duci la sistem să vizualizezi o poză, și ulterior să faci o recepție.

Când te organizezi intern, când reușești să începi într-un garaj, să-ți închiriezi un mic depozit în zona de e-fulfillment să pregătești comenzile, ai o reală problemă în momentul în care începi cu 150 de comenzi pe zi și ajungi în zona de 400 -500, îți trebuie oameni mai mulți, spațiu mai mare și nu găsești soluțiile. Nu e un produs, azi ne-am întâlnit, am bătut palma, de mâine începem, ci e un leap of faith. De multe ori când discuți cu un antreprenor la început de drum observi că e o lipsă de încredere. Discutam acum câteva luni cu un partener de-al nostru din Olanda și spunea, el a lucrat 10 ani în România, și spunea, știi care-i diferența cea mai mare dintre poporul vostru și al nostru? Noi, în Olanda, plecăm de la premisa că avem încredere într-un om pe care l-am cunoscut astăzi, până demonstrează contrariul. Voi, în România, plecați de la premisa de neîncredere, omul trebuie să-ți câștige încrederea. Antreprenorii la început de drum cred că pot face totul singuri și mai bine, nu au încredere pentru că dai o componentă din mână a afacerii tale, i-o dai antreprenorului. – Răzvan Marinescu, Managing Director Simplify

A consumat lumea mai multă hârtie igienică în pandemie sau e doar un mit? – Reporter Playtech

Bună întrebare! Întâmplarea face ca în portofoliul KLG să existe clienți cu genul acesta de produse, au fost volume foarte mari de hârtie igienică și îți mai dau un exemplu, unul dintre cei mai mari din România pe zona de electrocasnice, discutând despre previziunile de afaceri, spunea ”Dacă aș fi avut 100 de camioane cu aparate de bărbierit și de ras, pe toate le-aș fi vândut. Lumea stând acasă, frizeriile fiind închise, a fost bătălie pe zona de acestor aparate. Bineînțeles că situația de atunci, a lockdown-ului a generat o nevoie specifică în anumite zone de produse, dar da, hârtia igienică a fost un produs premium în vremea aceea. – Răzvan Marinescu, Managing Director Simplify