În lumea industriei de e-commerce, proprietarii de afaceri online trebuie să se poată adapta rapid schimbărilor care apar. Dacă încă nu ești pregătit pentru o bază de clienți în creștere rapidă sau nu plănuiești să faci modificări, s-ar putea să te simți depășit de cerințe. Iar efectele se vor vedea destul de repede: un site web lent sau care se încarcă greu, clienți dezamăgiți, lipsă de aprovizionare și un feedback nu chiar mulțumitor.

Vei avea nevoie de resurse adecvate pentru orice intenționezi să scalezi. Începe să construiești prin a reducere timpul și costurile și prin a crește vânzările. Relația dintre cerere și ofertă este una circulară, iar capacitatea ta de a te adapta la acesta definește scalabilitatea afacerii tale.

Așadar, ce poți face pentru a te asigura că business-ul tău online este scalabil pe toate fronturile? Ți-am pregătit mai jos 10 tips care să te ajute să scalezi afacerea:

Începe cu baza de date

Datele clienților sunt unul dintre cele mai valoroase instrumente pentru a extinde o afacere e-commerce. E necesar ca atunci când iei decizii legate de — dezvoltarea de produse, marketing, chiar și locațiile depozitelor de e-fulfillment — acestea să fie bazate pe date, nu pe presupuneri.

Utilizează un instrument precum Google Analytics pentru a analiza interacțiunile clienților cu site-ul tău. De asemenea, folosește capacitățile de analiză ale software-ului de gestionare a inventarului și ale platformelor de comerț electronic pentru a afla mai multe despre clienții magazinului tău. Cu date suficiente și analize detaliate, vei putea să vii în întâmpinarea cerințelor din piață.

Folosește rețelele de social

Indiferent dacă îți plac rețelele de social media sau le consideri mai puțin relevante, realitatea este că platformele social media sunt esențiale pentru a construi orice brand de e-commerce. Folosește YouTube și Instagram pentru a crea postări captivante care oferă o perspectivă atrăgătoare asupra produselor tale. Rețelele sociale sunt o modalitate fantastică de a intra în legătură cu clienții tăi la un nivel mai personal, de aceea e bine să creezi o prezență socială solidă.

Dezvoltă e-mail marketing

E-mailul poate părea un canal învechit, dar 85% dintre oameni au o adresă de e-mail, iar marketingul prin e-mail chiar funcționează. Oferă-le cumpărătorilor un cadou pentru a se alătura bazei tale de e-mail! Poți oferi o reducere la prima lor achiziție sau un produs mic. În zilele noastre, ai nevoie de cel puțin 30 de nume de contact și poate de sute înainte de a putea obține o conversie. Cu cât reușești să ajungi la consumatorii pe mai multe canale cu atât mărești impactul de vânzare, așa că este esențial pentru extinderea afacerii tale de comerț electronic.

Oferă livrare rapidă, ieftină sau gratuită

Cumpărătorii online își doresc să aibă parte de livrare rapidă și gratuită. Știm că a oferi pentru fiecare comandă  livrare gratuită poate reduce profiturile tale. Însă, dacă ai un partener de e-fulfillment, vei putea oferi oferi transport gratuit pentru unele sau pentru toate comenzile și vei vedea că poți beneficia de un last mile cât mai eficient. Nu uita să ții cont de locațiile depozitelor, acestea sunt esențiale pentru trimiterea eficientă și economică a comenzilor.

Livrări cu precizie

Clientul ar trebui să fie în centrul tuturor planurilor de creștere a unui business e-commerce. Nu contează cât de revoluționară este linia ta de produse; satisfacerea și mulțumirea clienților tăi este esențială. Iar partea de e-fulfillment este relevantă pentru această satisfacție, deoarece este modul prin care clienții tăi experimentează cel mai direct cu magazinul tău.

Efectuarea corectă a comenzii înseamnă expedierea cantității potrivite de SKU-uri corespunzătoare unei livrări corecte de fiecare dată. Alege un partener de e-fulfillment cu o rată ridicată de acuratețe a comenzii și vei putea să te gândești liniștit la dezvoltarea companiei tale.

Concluzie

Capacitatea de a scala nu înseamnă neapărat a revoluționa piața, ci mai degrabă se referă la posibilitatea de a răspunde cerințelor în mod eficient, de a fi pregătit pentru creștere și adaptabil oricând la limitările și fluctuațiile de pe piață. Cu cât vei aloca mai mult timp pentru a efectua analize privind locațiile clienților, obiceiurile de cumpărare, tendințele de cheltuieli și multe altele vei putea să scalezi business-ul tău online.