Astăzi, AI-ul este un tool atât de prezent în viețile noastre, încât cu greu ne putem imagina viețile fără smartphone-uri, hărți inteligente, asistenți virtuali sau online banking.

Spre deosebire de alte industrii, e-commerce-ul este un domeniu care are la bază tehnologiile emergente. Pe măsură ce lumea digitală avansează rapid, proprietarii magazinelor online sunt nevoiți să țină pasul, pentru a putea răspunde cerințelor tot mai exigente ale clienților.

Spre exemplu, un factor cheie în industria de e-commerce este lanțul logistic. Cu cât acesta mai digitalizat și automatizat, cu atât este îmbunătățită eficiența operațiunilor și este obținut un timp mai scurt de procesare a comenzilor.

Așadar, am pregătit mai jos un mic inventar al celor mai utile tactici AI, care să te ajute în strategia e-commerce și pe care să le ai în vedere  pentru a-ți dezvolta afacerea.

Personalizarea profilului clientului

Principalul avantaj al inteligenței artificiale este capacitatea softurilor de a analiza volume mari de date, într-un timp scurt, generând analize complexe. Aceste date ajută un magazin online, să înțeleagă cât mai bine și în profunzime profilul consumatorilor săi, putând chiar să identifice trăsături individuale ale comportamentului din e-commerce. 

AI-ul, prin analizarea datelor despre comportamentul și preferințele clienților, poate oferi recomandări personalizate de produse și servicii, care se potrivesc nevoilor și gusturilor lor. Iar, acest lucru permite magazinelor online transmiterea unor oferte relevante pentru fiecare client, în funcție de istoricul cumpărăturilor sau al căutărilor.

Asistență inteligentă

Dacă ar fi să aplicăm conceptul piramidei lui Maslow pentru a identifica cerințele consumatorilor în raport cu magazinele online, cu siguranță, nevoia de asistență se regăsește la baza ierarhiei nevoilor. Pentru a putea dezvolta relații de lungă durată, magazinele online ar trebui să ofere clienților o experiență pozitivă, mai ales atunci când interacționează direct cu cu aceștia. Un serviciu din ce în ce mai utilizat de către orice business e-commerce, este cel de chatbot.  Printre facilitățile oferite de acest serviciu se numără capacitatea de a conversa cu clienții în limbaj natural, de a răspunde la întrebări frecvente, de a prelua comenzi sau de a rezolva probleme simple. Cu toate aceste, nu recomandăm ca programele de inteligență artificială să preia în totalitate activitatea de customer service. Într-o lume guvernată de emergența tehnologiilor, oamenii apreciază în mod deosebit interacțiunea umană.

Managementul inventarului

Este una dintre cele mai mari griji ale oricărui comerciant. Trimestrial, poate chiar mai des, ar trebui realizată o inventariere amănunțită a stocurilor, pentru a avea o imagine clară asupra afacerii tale. Însă, în ultimii ani, acest task a devenit mai ușor de gestionat datorită furnizorilor de e-fulfillment, care au integrate sisteme bazate pe inteligența artificială, ce ajută la optimizarea stocurilor și a lanțului de aprovizionare. Softurile AI realizează o analiză amănunțită a datelor istorice și a tendințelor pieței pentru a putea prezice în timp real cererea, astfel încât tu să știi exact care este stocul și dacă este cazul să suplimentezi vreun produs. 

Generarea de conținut automat

În general, decizia de cumpărare a clienților este  volatilă și influențată de numeroși factori. De aceea, descrierea amănunțită a produselor, recenziile și orice fel de conținut care descrie cât mai bine produsul vor cântări în momentul în care un cumpărător alege (sau nu) să finalizeze o comandă. În acest moment, softurile AI pot crea rapid conținut scris pentru site-urile sau aplicațiile de e-commerce, cum ar fi descrieri de produse și recenzii. Mai mult, cu ajutorul inteligenței artificiale poți crea inclusiv imagini și videoclipuri care să te ajute la promovarea pe canalele de social media. Tot ce trebuie să faci este să identifici programele potrivite, să introduci câteva cuvinte cheie, iar AI-ul va genera materialul de care ai nevoie. 

Concluzii

Lumea de astăzi este în continuă mișcare și are cerințe complexe atunci când vine vorba de domeniul e-commerce, urmărind atât calitatea, cât și performanța. În cadrul industriei de logistică, AI-ul contribuie din ce în ce mai mult la a da naștere unor noi tehnologii și dispozitive pe care oamenii să le utilizeze în depozite. De aceea, în centrele de distribuție, machine learning-ul și sistemele software devin părți integrante ale serviciilor de e-fulfillment prin care companiile optimizează constant lanțurile de aprovizionare.