Dacă ești proprietarul unui magazin online, te-ai obișnuit deja cu exploziile de cumpărături din apropierea sărbătorilor consacrate. Alături de Black Friday și de Crăciun, Paștele se numără printre cele mai importante momente ale anului pentru consumatori. 

Îți poți asigura și pregăti business-ul pentru valurile de cumpărături , cu această  listă de „obiceiuri & tradiții” pe care nu trebuie să le scapi din vedere în perioada următoare.

  1. Verifică piața

Instabilitatea economiei globale reprezintă un factor de risc pentru orice business care colaborează cu transportatori transfrontalieri și cu furnizori internaționali. De cele mai multe ori, este posibil ca aprovizionarea cu anumite mărfuri să fie afectată de aceasta. Printre cele mai importante subiecte pe care ar trebui  să le urmărești constant se numără inflația, declinul burselor sau manifestațiile organizate la nivel național. Ce poți face? Comunică des cu furnizorul tău de e-fulfillment! Pentru că acesta îți poate oferi insight-uri valoroase despre majorarea tarifelor de transport sau alte provocări logistice. De exemplu, în Europa, zilele libere de Paște nu sunt standard, ci diferă în funcție de specificul cultural și religios al țărilor. Un astfel de decalaj îți poate afecta operațiunile dacă nu este luat în considerare.

  1. Adaptează tematic website-ul

Ca toate sărbătorile, Paștele oferă ocazia perfectă să ieși din monotonie. Pentru a atrage atenția noilor clienți și a-i fideliza pe cei care au comandat deja, îți recomandăm să adaptezi stilul și instrumentele de comunicare. Folosește pe site imagini și conținut care să entuziasmeze cumpărătorii. Gândește-te la toate lucrurile care îi pot convinge să cumpere produse de sezon: de la un simplu landing page, un tab special în care să se regăsească toate ofertele de sezon, articole dedicate pe blog sau chiar concursuri tematice. Super tip: ține legătura constant cu furnizorul tău 3PL pentru a te asigura că produsele pe care le incluzi în oferte vor fi disponibile! 

  1. Asigură stocuri suficiente

Înainte de a începe orice campanie, este important să ai o viziune clară despre cantitățile de produse pe care vrei să le comercializezi. Cel mai important principiu când vine vorba de vânzările festive este următorul – trebuie să ai suficientă marfă pentru a acoperi o cerere peste așteptări, dar îndeajuns, cât să nu rămâi cu o cantitate însemnată la finalul sezonului. Ca să poți gestiona aceste volume, trebuie să discuți cu partenerul tău de e-fulfillment. Acesta te poate sfătui care dintre mărfuri ar trebui să aibă un stoc suplimentar și care pot fi administrate în timp real, în funcție de cerere și ofertă. Pentru că niciun business nu vrea să țină depozitul ocupat cu iepurași de sezon, pe care (poate) va reuși să îi vândă anul următor. Pregătește din timp o soluție în cazul în care vânzările nu au atins cantitățile anticipate. Oferă pachete promoționale în care combini diverse produse sau adaptează prețul pe măsură ce se apropie data limită.

  1. Fidelizează-ți clienții

În perioada sărbătorilor, clienții apreciază în mod deosebit micile cadouri pe care le primesc alături de bunurile comandate. În general, trebuie să cheltuiască anumite sume de bani pentru a obține produsele gratuite, dar nu este o regulă. Poți alege să oferi un articol tematic fără să îi anunți pe clienți. Surpriza va fi mai mare și vei crea o asociere plăcută cu brandul tău. Apreciate sunt și notele de mulțumire personalizate, cu tematică specifică. În acest fel, business-ul tău se poate diferenția față de competitori cu un efort financiar și operațional minim.

  1. Oferă asistență 360°

Serviciile de relații clienți sunt necesare pe toată durata anului, însă, în perioadele aglomerate trebuie să acorzi o mai mare atenție acestui proces. Datele de contact, secțiunea de întrebări frecvente și politica de retur trebuie să fie ușor de identificat pe site. De asemenea, este recomandat să oferi informații clare despre intervalul estimat de livrare, pentru a nu te confrunta cu o serie de retururi nedorite, în cazul în care livrările se fac cu întârziere. Pentru a preîntâmpina astfel de situații, verifică termenele de livrare a bunurilor cu furnizorii tăi și operatorii de transport. Dacă ai apelat la asistența unui partener de e-fulfillment, acesta te va sprijini la fiecare pas: negocierea termenelor cut-off, pregătirea și livrarea comenzilor, ori managementul retururilor. Nu uita să soliciți o evaluare a interacțiunii după finalizarea fiecărei comenzi. În acest fel poți eficientiza procesele de livrare.

Concluzii

Perioadele de sărbători sunt momente prielnice pentru a evalua operațiunile propriului business. Un volum ridicat de mărfuri, multiplii furnizori internaționali, termene cut-off strânse și gestionarea retururilor sunt doar câteva dintre provocările pe care orice owner e nevoit să le înfrunte. Pentru a te concentra într-o mai mare măsură asupra direcțiilor creative și strategice și mai puțin asupra aspectelor logistice, îți recomandăm să contactezi un furnizor 3PL. Acesta este capabil să ofere asistență de urgență și să creeze o soluție operațională specifică business-ului tău. Un furnizor de e-fulfillment precum Simplify este capabil să gestioneze eficient procesele logistice din perioadele aglomerate de cumpărături, pentru ca tu să ai mereu clienții fericiți și mulțumiți.