de Andreea Vasilescu

Marketing Executive

Lansarea unui nou brand presupune de la bun început un risc, însă cu cât strategia de brand este mai bine pusă la punct, cu atât șansele de reușită cresc.

Strategiile de branding sunt cele care creează sau periclitează succesul unei afaceri, iar imaginea brand-ului tău te ajută să creezi o relație între tine și potențialii tăi consumatori.

Care este diferența dintre un brand și o strategie de branding?

Brand-ul reprezintă elementul de identificare în relația cu consumatorii tăi. De la nume, logo, slogan, culori, stilul de comunicare și până la întreaga ta identitate verbală și vizuală, fiecare dintre aceste elemente contribuie la construcția identității de brand.

Ce poți face ca acei consumatori să asocieze o întreagă experiență cu brand-ul tău?

Elaborezi și implementezi o strategie de branding. Strategia de branding reprezintă întregul plan de acțiuni care trebuie pus în aplicare, astfel încât să îți creezi un branding pe termen lung și un avantaj competitiv.

Atunci când afacerea ta are o strategie de branding bine pusă la punct, toate elementele tale de business generează o loialitate și o apartenență mai mare a consumatorilor.

Dar cum creezi o strategie de branding?

  1. Răspunde la nevoile audienței tale țintă

De ce este important să îți cunoști audiența țintă? Dacă înțelegi piața pe care urmează să intri, acest lucru te va ajuta la optimizarea costurilor de marketing și la crearea unei imagini potrivite pentru consumatorii tăi.

a. Analizează-ți audiența (consumatorii actuali, cei care ți-au vizitat site-ul, cei care te urmăresc pe social media, etc.) luând în calcul factori precum caracteristicile demografice (vârstă, sex, venit, industrie) și comportamentul lor de cumpărare (cei care cer o ofertă, cei care cumpără, activitatea lor pe site, etc.).

b. Indentifică beneficiile consumatorilor tăi. Chiar dacă aceste beneficii diferă pentru fiecare industrie în parte, cele mai multe se încadrează în categorii precum: câștigarea timpului, reducerea timpului unei activități specifice, crearea unei experiențe mai plăcute consumatorului și optimizarea costurilor.

c. Verifică unde te găsește audiența ta.
Care sunt sursele de trafic pe website-ul tău? Audiența vine din social media, articole, newslettere, blog-uri?
Care sunt cuvintele cheie pe care le caută?
Ce canale video urmăresc?

d. Identifică sursele în care audiența ta are încredere.
Care sunt site-urile cu cel mai mult trafic din industria ta?
Cine este „vocea” acestei industrii? Care sunt site-urile de review-uri în care consumatorii tăi au încredere?

2. Diferențiază-te de ceilalți

Identifică și analizează-ți competiția, concentrează-te pe o problemă reală a consumatorilor tăi, oferă-le mai mult decât un produs. Începe prin a le oferi o experiență unică, creează-ți proprii ambasadori ai brand-ului, și totodată diferențiază-te printr-un serviciu de customer service excepțional. În plus, citește și ascultă tot ce se vorbește în social media atât despre tine cât și despre ceilalți.

3. Autenticitatea este cheia succesului

Alege-ți obiectivul – Desigur că profitul este obiectivul oricărui business, dar adevărata valoare a unui brand stă în ceea ce reușește să transmită, cauza pe care o susține sau experiența pe care încearcă să o pună la dispoziție consumatorilor. În timp ce câștigurile reprezintă o prioritate, dacă acestea sunt unicul obiectiv al firmei, nu te vei putea diferenția sub nicio formă de competiție.

Fii consistent – Indiferent de calea de comunicare pe care o alegi, păstrează întotdeauna același ton al vocii și aceeași identitate vizuală. Pentru a nu le crea dificultăți urmăritorilor tăi atunci când încearcă să-ți identifice stilul de comunicare, este important să concepi un manual de brand – de la tonul vocii pe care îl au mesajele cheie până la culorile și fonturile utilizate. Astfel, brand-ul tău va deveni recognoscibil.

Conectează-te cu consumatorii tăi – Fiecare dintre noi, indiferent de locul de muncă, profesie, sau background, ne dorim să facem parte dintr-un grup și să ne creăm relații cu cei din jur. Descoperă noi moduri în care te poți conecta cu consumatorii tăi, chiar și la nivel emoțional.

Fii flexibil – Consecvența te ajută să setezi standardele brand-ului, dar flexibilitatea e cea care te ajută să faci ajustările necesare în contextul unei piețe în continuă schimbare și să te poziționezi diferit față de competiție.

Fidelizează-ți clienții – Când ai clienți care apreciază business-ul și brand-ul tău, recompensează-i. Mulțumește-le, trimite-le o mică atenție, cere-le părerea despre produsele achiziționate și afișeaz-o pe site-ul tău. Cel mai mic gest poate însemna mult.

Recunoaște-ți competiția – Privește-ți competiția ca pe o provocare pentru îmbunătățirea propriei strategii. Urmărește fiecare pas pe care îl face, dar nu te lăsa influențat de aceasta.

Concluzie

Așadar, motivele care stau la baza constituirii unei strategii de branding sunt diferențierea de concurență și construirea unei relații solide cu clienții tăi. Iar atunci când alegi să dezvolți și să implementezi o strategie de brand coerentă, vei putea comunica mai clar și autentic cu clienții tăi. Cu cât mesajele tale sunt mai relevante pentru audiența ta, cu atât vei avea mai multe șanse să atragi noi clienti și să îi fidelizezi pe cei actuali.

O viziune și o misiune clară a brand-ului te asigură că business-ul tău se îndreaptă în direcția potrivită, dar și atrage oameni talentați care să contribuie la dezvoltarea și scalarea acestuia.