Comportamentul cumpărătorilor online: tips & tricks

  1. Despre ce vorbim astăzi?

La invitația prietenilor de la Simplify, o să vorbim puțin despre cumpărături, cumpărătorii online și comportamentul lor.

O să încep cu o veste proastă și una bună.

Vestea proastă este că nu există o rețetă magică prin care să aduci cumpărătorii online la tine în magazin indiferent de profilul tău, iar vestea bună este că sunt foarte multe informații disponibile public în acest moment, de care te poți folosi pentru a aduce cumpărătorii pe site.

Știați, de exemplu, că 20% din cumpărătorii online s-au mutat pe internet din cauza pandemiei? Asta se întâmplă pentru că cei mai mulți dintre ei văd mediul online ca acest spațiu safe, cu risc scăzut de infectare. Un alt beneficiu ar mai fi faptul că au timp să descopere și să analizeze pe îndelete ofertele, promoțiile și varietatea de produse disponibile.

  1. Unde îi găsim pe acești cumpărători din online?

Un studiu Nielsen realizat anul trecut ne spune că 3 din 5 cumpărături online s-au făcut direct din platforme de social media, iar 2 din cei 3 au făcut-o de pe Facebook. Asta înseamnă că în acest moment, Facebook este cea mai folosită platformă pentru shopping online.

Ce faci cu această informație?

Pe de-o parte, fie îți deschizi un shop online direct pe platformă, fie îți gândești o campanie de ad-uri pe Facebook care să îți aducă eficient cumpărătorii de pe Facebook, direct pe site-ul tău.

Același studiu spune că o treime din cumpărătorii online au cumpărat direct din platforma Instagram, mai ales cei din categoria 18 – 24 ani. Dacă ești un magazin online cu segmentul acesta de populație în targetul tău, nu te feri de Instagram. Ba chiar prinde curaj și pe Tik Tok, pentru că 1 din 10 români a cumpărat direct din aplicație.

  1. Cum aflăm mai multe despre cumpărătorii din online?

Poți folosi instrumentele pe care platformele ți le pun la dispoziție și insight-urile din site-ul tău.

Spre exemplu, o cifră care mi s-a părut foarte interesantă este că cele mai multe cumpărături online s-au făcut în weekend, de vineri până duminică, cu cea mai intensă activitate, sâmbătă seara între 18:00 – 22:00.

Așa că pune-ți reclamele online atunci când publicul tău este online și folosește-te de toate informațiile astea.

  1. Laptop sau smartphone?

Categoric varianta de mobil prietenoasă pentru site, pentru că smartphone-ul este folosit cu precădere pentru shopping-ul online.

80% din cumpărăturile online se întâmplă de pe smartphone, ceea ce înseamnă că procesul de cumpărare trebuie să fie unul foarte simplu și scurt, din momentul în care selectezi produsul, până la finalizarea comenzii. Asta înseamnă că foarte multă lume face shopping-ul din mers.

Uită-te la magazinul tău online și vezi cât de complicat este procesul de achiziție, cât de prietenoasă e versiunea de mobil, în câți pași poate cumpăra cineva care vede un produs de-al tău pe Facebook sau pe Instagram până îl pune în coșul de cumpărături.

Dacă răspunsurile la aceste întrebări nu corespund cerințelor, regândește-ți planul de business pentru că un business gândit până la capăt include și costurile astea.

  1. Short recap?

Ca să recapitulăm:

  • Definește publicul tău țintă;
  • Cunoaște-l pe el și comportamentul lui online;
  • Folosește instrumentele prin care îi descoperi și începi să cunoști și mai bine comportamentul lor online;
  • Fii prezent acolo unde este el prezent;
  • Testează, măsoară, analizează și spor.