Oricine a plasat vreodată o comandă online știe că, după pasul achiziției efective, cel mai important lucru care urmează este livrarea. Iar acum, când avem multiple opțiuni, de la lockere de unde putem ridica produsele într-o perioadă mai lungă de timp, sau livrarea clasică la adresă, este cu atât mai important ca pașii livrării să fie comunicați din timp și eficient. Astfel, vânzătorul online se asigură că pachetele vor fi ridicate sau primite în timp util, la adresa corectă, iar consumatorul final se bucură de predictibilitate și, astfel, are o experiență mai plăcută.

Deci, să vorbim despre momentele cheie de care trebuie să fie anunțați consumatorii finali, dar și modurile în care poți face acest lucru.

Tipuri de notificări

În general, în funcție de modul în care funcționează magazinul tău online, sunt trei mari tipuri de notificări pe care le poți trimite:

  • Prin email;
  • Prin aplicație – fie că ai propria ta aplicație sau că alegi să vinzi online prin aplicația unui partener;
  • Prin SMS-uri.

Bineînțeles, toate aceste modalități de notificare au avantaje și dezavantaje. De exemplu, notificările prin email pot fi ceva mai complexe și pot conține mai multe informații, cum ar fi detalii despre curieri, termenul de livrare și așa mai departe. Dezavantajul, în acest caz, este că nu toată lumea își verifică în mod constant mail-urile, mai ales atunci când vorbim despre adresa personală.

În cazul notificărilor prin aplicație, avantajul principal este că acestea pot fi trimise instant și că, pentru cei care dețin un smartphone, sunt foarte ușor de verificat. Dar și acestea au niște minusuri: în funcție de setările fiecăruia, este posibil ca notificările să fie blocate într-un anumit interval orar sau ca acestea să se piardă printre cele trimise de alte aplicații.

În ceea ce privește notificările prin SMS, acestea au același avantaj ca și cele trimise prin aplicație, la care se adaugă faptul că sunt stocate în memoria telefonului pentru mai mult timp. În acest caz, dezavantajul stă în faptul că aceste comunicări nu dispun de foarte multe informații, pentru că dimensiunea SMS-urilor este una redusă.

Momentele cheie pentru trimiterea notificărilor

Din perspectiva clienților finali, procesul de livrare începe din momentul din care s-a încheiat cel de achiziție. Așa că, deși pentru vânzător mai sunt ceva pași până ajunge la livrarea propriu-zisă, este important să oferi cât mai multe informații încă din acest moment.

Astfel, punctele cheie pentru transmiterea notificărilor sunt:

  1. Confirmarea comenzii: în acest moment, clientul final știe că achiziția făcută este confirmată de vânzător și că urmează să fie trimisă la adresa sau punctul de ridicare indicat;
  2. Pregătirea comenzii: este punctul în care comanda este împachetată și gata de livrare;
  3. Plasarea comenzii la curier: din acest moment, responsabilitatea comenzii trece de la vânzător la curier, iar clientul final poate urmări parcursul acesteia prin intermediul platformelor oferite de serviciile de curierat. De asemenea, acesta este momentul în care clientul se va aștepta la un estimat cât mai precis pentru data livrării;
  4. Comandă în tranzit către punctul de ridicare sau adresa finală: din acest punct, comanda se află în ultima parte a călătoriei sale, iar clientul este informat cu privire la data exactă a livrării. De asemenea, din acest moment, clientul poate lua legătura în mod direct cu curierul;
  5. Livrarea comenzii în punctul de ridicare: acest pas este valabil numai pentru comenzile livrate în lockere, caz în care este necesar ca informarea transmisă către client să vină în momentul în care pachetul a ajuns la destinație și să conțină informații referitoare la perioada de timp în care acesta poate fi ridicat.

Astfel, cu ajutorul unor notificări transmise la timp, nu doar experiența clientului va fi îmbunătățită, ci este posibil ca întregul proces de transport să fie fluidizat!