Pentru cineva care deține deja un magazin online sau își dorește să își deschidă un business e-commerce, este fundamental să înțeleagă procesul care se află în spatele managementului lanțului de aprovizionare sau de distribuție. Adică, ce se întâmplă din momentul achiziționării mărfii, cum o poate transporta, cine va gestiona fluxul de produse și de date și așa mai departe. Așadar, din acest articol antreprenorii e-commerce pot afla în ce constă transformarea digitală a depozitelor logistice în zilele noastre, de la achiziționarea de materii prime până la livrarea produsului către destinația finală – cumpărătorul din online.
Dacă vă imaginați că depozitele de astăzi nu reprezintă altceva decât un spațiu industrial deschis, cu angajați care stochează rafturi de depozit și stivuitoare, trebuie să știți că există sisteme inteligente care contribuie constant la monitorizarea activității.
Digitalizarea depozitelor a permis adopția rapidă a noilor tehnologii și a proceselor de automatizare care a transformat modul în care sunt operate depozitele tradiționale.
Magazinele și brandurile online cu creștere rapidă se bazează pe depozite care funcționează „inteligent”. Aceste oferă atât business-urilor e-commerce, cât și antreprenorilor, viteză, automatizare, vizibilitate și transparență. Astfel, companiile de logistică își îmbunătățesc capacitățile și permit magazinelor să-și monitorizeze lanțul de aprovizionare și să îmbunătățească în același timp și experiența clienților.
Ce presupune digitalizarea lanțului de distribuție?
- Schimb de date în timp real
O soluție digitală implementată într-un lanț de distribuție ar trebui să colecteze și să înregistreze automat date în timp real și să le eficientizeze într-un singur dashboard, chiar dacă magazinul se extinde pe noi canale de vânzare și în noi locații de distribuție. Astfel, comercianții primesc rapoarte avansate de date și analize, care afișează informații vizuale legate de inventar, comenzi, costuri de stocare și performanță de livrare. Importurile de produse și comenzi se realizează, rapid, fără costuri sau setup-uri inițiale, iar magazinele online folosesc aceeași curieri și softul de facturare favorit și au acces la funcții de automatizare.
- Sistem de management al depozitelor (WMS)
Un WMS monitorizează și controlează operațiunile logistice zilnice într-unul sau mai multe depozite și urmărește toate stocurile de produse primite, depozitate, ridicate, ambalate, expediate și reînnoite în cel mai eficient mod posibil. Acesta oferă, de asemenea, transparență, înregistrând aproape orice tip de date logistice – de la câte comenzi pe oră poate alege un picker (persoana care selectează produsul de la raft) până la cât timp durează pentru a primi, număra și stoca noul inventar care sosește. Aceste informații sunt transmise în timp real comerciantului pentru a-l ajuta să își gestioneze mai bine operațiunile.
- Tehnologie portabilă
Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că în 2022 și ulterior, tehnologia portabilă va fi implementată în depozite pentru procese de depozitare și mai interactive. De la ochelari inteligenți până la scanere portabile, brățări de urmărire a activității și imprimante mobile care să permită angajaților din depozit să obțină acces la o cantitate mare de informații cât mai rapid și concis. Toate aceste dispozitive cu senzori inteligenți sunt sincronizate cu sistemele de management al depozitului pentru a accelera procesele din spațiul de logistică.
- Automatizarea depozitelor
Automatizarea depozitului îți permite să gestionezi fluxul de inventar de la primire și până la comandă, fără a fi nevoie să urmărești manual inventarul de-a lungul lanțului de aprovizionare. Astfel, tot ce se întâmplă cu o comandă a unui client, de la stocarea și urmărirea inventarului până la ridicare, ambalare și expediere, este, de asemenea, automatizat pentru a preveni epuizarea stocurilor, a economisi timp și a reduce erorile umane.
Concluzie
Digitalizarea activității din lanțurile de distribuție are implicații mai mari decât îmbunătățirea operațiunilor, ea transformă nu doar competențele angajaților, ci contribuie și la scalarea business-urilor din online. Mai mult, tehnologiile avansate vor permite analizarea unor volume mari de date colectate de companii de-a lungul multori ani de activitate, urmărind identificarea unor tipare și comportamente ale consumatorilor. Așadar, centrele logistice și de e-fulfillment investesc tot mai mult în eficientizarea proceselor interne, ajutând orice business e-commerce să crească și să aibă clienți mulțumiți.