Conceptul de social media a evoluat de la principalul rol pentru care a fost creat: de la a conecta oamenii, până la a deveni un puternic canal de vânzare pentru diverse business-uri care se desfășoară în online. Pe măsură ce platformele au crescut și au adunat din ce în ce mai mulți utilizatori, acestea s-au transformat în oportunități pentru branduri de a ajunge la consumatorii lor. În ziua de azi, este aproape de neimaginat ca un brand să nu existe pe cel puțin o rețea de socializare.

Consumatorii petrec aproape două ore și jumătate în fiecare zi pe canalele de socializare. Mai mult de atât, statistici recente furnizate de Hootsuite arată că:

  • 76,8% dintre utilizatorii de internet la nivel mondial au achiziționat un produs online în 2020;
  • 44,8% dintre utilizatorii de internet la nivel mondial utilizează rețelele sociale pentru a căuta informații referitoare la brand.

Așadar, de ce să nu vii în întâmpinarea cumpărătorilor din social media cu postări specifice brandului tău care să evidențieze produsele pe care le comercializezi?

În recomandările de mai jos vei afla cum poți să fii la curent cu noile tendințe și să descoperi ce ar trebui să faci pentru a-ți servi cel mai bine clienții.

  1. Social media organică sau plătită?

Un mixt între strategiile organice și cele plătite reprezintă de obicei o modalitate preferată de urmat de către magazinele online. Cumpărăturile realizate într-o rețea de socializare sunt mai ușoare ca niciodată prin Instagram și Facebook. Aproape orice platformă socială are o versiune pentru publicitate plătită care îți permite să crești vizibilitatea, atunci când acoperirea organică a conținutului tău devine mai dificilă de realizat.

Există, de asemenea, diferite tipuri de reclame de promovare pe fiecare platformă. Ar fi bine să începi cu reclamele de targetare de pe Facebook, iar în același timp să folosești postări de tipul Shoppable pe Instagram. Ideea este să profiți de capacitățile de targetare ale fiecărui canal, astfel încât să ajungi la clienții pe care ți-i dorești și care sunt relevanți pentru magazinul tău online.

  1. Cum să realizezi o strategie social media organică
  • Utilizează recenziile de produse cât mai mult pentru a arăta nivelul de încredere al consumatorilor în brandul tău
  • Adăugă hashtag-uri relevante pentru a crește vizibilitatea brandului tău sau a produselor pe care le vinzi
  • Creează o interacțiune personalizată cu clienții
  • Furnizează servicii excelente de asistență pentru relația cu clienții
  • Folosește conținutul generat de utilizatori pentru o promovare autentică
  • Folosește social listening (vezi mai jos) pentru a îți îmbunătăți magazinul online și a descoperi noi clienți
  1. Cum să realizezi o strategie de social media plătită
  • Creează reclame plătite și promovarea postărilor
  • Pentru a targeta utilizatorii folosește segmente de public asemănătoare celor care îți vizitează website-ul magazinului online
  • Desfășoară campanii de marketing cu influenceri
  • Construiește parteneriate cu alte branduri care să susțină business-ul tău
  • Creează un program de recomandare sau afiliere
  • Difuzează reclame și promovează postările care au performat bine prin strategia organică
  1. Analize social media care ajută la creșterea vânzărilor e-commerce

Una dintre aceste analize o reprezintă social listening-ul, însă există analize suplimentare de care poți beneficia pentru a înțelege cât mai bine cumpărătorii din online. De aceea, prin utilizarea constantă a datelor de pe rețelele de socializare vei putea să construiești un plan de vânzări care să te ajute la la rentabilitatea investiției.

Din analiza social media, poți găsi o multitudine de date legate de e-commerce:

  • Clicuri pe site
  • Vizite de profil
  • Distribuiri direct din site-ul magazinului tău online
  • Mențiuni primite de la clienți
  • Oferte publicitare
  • Mențiuni despre produse sau campanii noi
  • Unele date, cum ar fi „impresiile” de pe Instagram din pagina Explorare, fac parte dintr-o strategie social media organică. Altele, cum ar fi clicurile pe site-urile web sau ofertele valabile doar pentru rețelele sociale, sunt analize mai specifice care te pot ajuta să-ți definești rentabilitatea investiției în platformele de socializare.

Concluzie

Știm cu toții că rețelele de socializare reprezintă o parte importantă a vieții de zi cu zi pentru mulți oameni și oferă o oportunitate excelentă de a ajunge în fața potențialilor clienți.

Dacă ai un magazin și vinzi online, utilizarea rețelelor de socializare pentru comerțul electronic este un pas firesc pentru business-ul tău pe măsură ce îți planifici scalarea acestuia. Prin rețelele de socializare îi ajuți pe potențialii clienți să îți descopere brandul, să verifice recenziile și să primească recomandări de la surse de încredere, cum ar fi clienții actuali.

Așadar, având un peisaj online care se schimbă constant, este important să îmbunătățești constant strategia de social media și să examinați datele noi relevante din industria de e-commerce. Pandemia de COVID–19 nu a făcut altceva decât să ducă la dezvoltarea rapidă a brandurilor, iar cei care se adaptează la aceste schimbări vor avea cel mai mare succes în online.