Sezonul sărbătorilor este deja sinonim cu sezonul cumpărăturilor, iar, în ultimii ani, clienții s-au obișnuit deja să facă shoppingul online, pentru a câștiga timp prețios. Din păcate, chiar și atunci când aceștia sunt dispuși să cheltuie bani pentru cadouri și cumpărături, nu există o rețetă universală care garantează vânzări. Generațiile sunt diverse, clienții au preferințe, comportamente și așteptări diferite. De aceea, pentru a atrage și a câștiga loialitatea clienților tăi, este bine să înțelegi și să răspunzi nevoilor și dorințelor lor specifice. Iată cinci sfaturi de care să ții cont în strategia de vânzări Crăciunul acesta:

  1. Folosește fotografii de înaltă calitate și descrieri detaliate ale produselor

Consumatorii apreciază calitatea imaginii atunci când fac o achiziție online. Acest lucru este și mai important pentru generațiile mai tinere, cum ar fi Gen Z și Millennials, pentru care stimulii vizuali sunt mai importanți în comparație cu celelalte. Diferențierea estetică va fi cu atât mai vizibilă în perioada sărbătorilor, când clienții sunt copleșiți de o avalanșă de produse și oferte din care trebuie să aleagă. De aceea, utilizează fotografii de înaltă calitate, care să prezinte produsele din diferite unghiuri, în diferite cadre și pe diferite modele. Acest lucru îi va ajuta pe clienți să vizualizeze produsele, să își reprezinte mai bine cum se potrivesc și reduce șansele de retur.

În plus, pentru a compensa imposibilitatea clienților de a atinge, simți sau încerca produsele înainte de a le cumpăra, este bine să le oferi informații clare și precise despre acestea. Printre detaliile detaliile de menționat ar fi caracteristicile, beneficiile, dimensiunile, materialele din care sunt realizate și, foarte important, recenziile oferite de alți clienți. 

  1. Personalizează homepage-ul

Pagina principală le oferă clienților prima impresie atunci când vizitează site-ul tău de ecommerce. Și, deși este bine să fie atractivă și relevantă pe tot parcursul anului, în perioada Crăciunului clienții vor aprecia în mod deosebit un site plăcut din punct de vedere estetic, care să-i imerseze în spiritul sărbătorilor. Gândește-te la această pagină ca la vitrina unui magazin fizic: cu cât este mai frumoasă, cu atât mai mult îi va convinge pe clienți să treacă pragul și să descopere produsele. Sau, în cazul ecommerce, să petreacă mai mult timp pe site. 

Potrivit Epsilon, 80% dintre consumatori sunt mai predispuși să facă o achiziție de la un brand care oferă experiențe personalizate. De aceea, afișează bannere, oferte, recomandări și tipuri de conținut diferite pentru clienți tăii, în funcție de interacțiunile și preferințele lor anterioare. Nu uita să iei în calcul și diferențele generaționale – Baby Boomers tind să prețuiască comoditatea și calitatea, în timp ce Millennials și Gen Z apreciază autenticitatea și responsabilitatea socială. 

  1. Pune accentul pe un conținut de calitate

Generarea de conținutul este utilă pentru afacerile de ecommerce care vor să atragă și să își loializeze clienții. Fie că e vorba de bloguri, videoclipuri, podcasturi, infografice, poți folosi materialele pentru a-i inspira pe clienții, și pentru a-ți prezenta produsele într-un mod eficient.  Dacă vrei să te diferențiezi față de competitori și să atragi diferitele generații, axează-te pe crearea unui conținut valoros și consistent. În perioada sărbătorilor gândește-te cum poți alinia produsele tale cu nevoile clienților și creează materiale originale, creative, în baza acestora. De exemplu, Generația X preferă conținutul concis, relevant și personalizat, cum ar fi comparațiile, videoclipurile și mailurile. În cazul acesta poți opta pentru email marketing, dar cu temă festivă. Pe de altă parte, Gen Z apreciază autenticitatea, creativitatea, responsabilitatea socială și preferă conținutul scurt, vizual și imersiv. Pentru ei poți crea pastile de conținut video prin care să le prezinți produse de tipul „hidden gems”, sub forma unui calendar advent digital.

  1. Optimizează coșul de cumpărături

Surprinzător sau nu, luna decembrie este perioada cu cel mai ridicat nivel al ratei de abandon a coșului de cumpărături, potrivit Cloudways.com. Deși în perioada de dinaintea Crăciunului crește numărul celor care fac cumpărături, aceștia sunt mult mai atenți la prețuri sau politicile de retur și tind să compare produsele pe mai multe site-uri. Pentru a reduce abandonul și a crește conversia, optimizează din timp funcționalitatea coșului de cumpărături. Gândește-te cât de convenabil este pentru clienți să își finalizeze achizițiile și îmbunătățește funcționalitatea coșului de cumpărături prin oferirea mai multor opțiuni de plată, comunicarea clară a costurilor de transport și a politicii de retur/schimb de produse. Dacă au cont pe site-ul tău, nu uita să le trimiți și un reminder pe email celor care au uitat produsele în coș, dar nu insista, căci s-ar putea să obții efectul opus.

  1. Creează liste de email marketing

Marketingul prin email este una dintre cele mai eficiente și mai rentabile modalități prin care poți atrage și păstra clienții. Potrivit unui studiu realizat de Campaign Monitor, pentru fiecare dolar cheltuit pe marketing prin email, randamentul mediu este de 44 de dolari. 

Cu toate acestea, pentru a valorifica puterea acestui instrument, trebuie să îți actualizezi mereu listele de email și să crești numărul abonaților. În perioada sărbătorilor ai mai multe șanse de reușită dacă oferi ceva valoros și relevant clienților tăi, în schimbul adreselor lor de email, cum ar fi un cod de reducere festiv. Nu uita să iei în calcul și aspectul generațional: potrivit unui studiu Bluecore, 74% dintre Baby Boomers consideră că emailul este cel mai personal canal pentru a primi comunicări de la branduri, urmați de 72% din Generația X, 64% dintre Mileniali și 60% dintre Gen Z. 

Concluzii

Sezonul sărbătorilor reprezintă o perioadă excelentă pentru a-ți crește vânzările și a-ți mări baza de clienți. Cu toate acestea, pentru a reuși pe această piață competitivă și dinamică, îți recomandăm să iei în calcul și asemănările și deosebirile dintre generații. Urmând sfaturile de mai sus, poți crea o experiență de cumpărături pozitivă și memorabilă pentru clienții tăi, câștingându-le încrederea și loialitatea. Dacă ai deja un partener de e-fulfillment, nu uita să îl anunți din timp de campaniile festive pe care le-ai planificat, pentru ca acesta să aloce resursele în funcție de nevoile business-ului tău.