Pentru industria de e-commerce, Back to school, Black Friday și sărbătorile de iarnă sunt următoarele campanii de promovare a vânzărilor. Ca și anul trecut, din cauza contextului pandemic, și în 2021, campaniile vor fi nevoite să se orienteze semnificativ pe clienții online. Cei care dețin un business care se bazează pe vânzările venite din mediul online trebuie să fie pregătiți să gestioneze cât mai bine aceste campanii și să se concentreze asupra unuia dintre cele mai importante aspecte când vine vorba de vânzările din online: managementul livrării produselor.

Deținătorii unui business online înțeleg faptul că această perioadă reprezintă o oportunitate imensă de a atrage mai mulți clienți, dar este din ce în ce mai greu de identificat acei diferențiatori competitivi care să asigure succesul. De aceea, Simplify te ajută să beneficiezi de toate integrările și inovațiile necesare creșterii magazinului tău online, prin intermediul parteneriatului cu Innoship.

Fie că vorbim despre integrările cu serviciile de transport inbound, cu sisteme ERP, cu integrator de marketplace sau integrator de curieri – Innoship, alături de Simplify vei putea găsi un pachet complet de servicii de care magazinul tău online are nevoie să prospere.

Așadar, în următoarea serie de recomandări, vei afla cum te poți diferenția față de competiție și cum să implementezi rapid o strategie de livrare cu eforturi minime.

1. Implementează în checkout opțiunea de livrare “ Ridicare personală” și oferă clienților peste 5.000 puncte de livrare.

Un exemplu foarte bun de check-out pe piața de la noi este Elefant.ro. Acest lucru s-a văzut din trendurile anilor trecuți, 2020 reconfirmând că această opțiune de livrare este în creștere în topul preferințelor la check-out.

Marii retaileri online din România precum eMAG, Decathlon, Flanco, FashionDays, Elefant, Libris, Cărturești și așa mai departe declară că în timpul anului peste 15% din livrări sunt în punctele fixe (lockers sau puncte de lucru), în perioada de toamnă procentul crescând chiar semnificativ.

Așadar, opțiunea de livrare cu ridicare personală aduce beneficii atât pentru clienți, cât și pentru magazinul tău online:

  • Tu te bucuri de o rată de retur scăzută, mai puține reclamații și costuri de livrare mai mici (livrarea în locker are un cost mai mic comparativ cu livrarea la domiciliu).
  • Clienții beneficiază de flexibilitate, confort și siguranță. Comanda ajunge în cel mai apropiat punct de livrare fără să fie nevoie de interacțiune cu alte persoane.
  • De asemenea, curierii asigură o eficiență mai mare a livrărilor la timp, gestionand mai multe colete simultan într-un singur punct de livrare.

Cum poate beneficia un magazin online de această opțiune de livrare?

Din punct de vedere tehnic, implementarea acestor puncte de livrare cu ridicare personală devine tot mai facilă. Cele mai multe platforme de e-commerce din România oferă deja integrări directe. De asemenea, prin intermediul platformelor de management al livrărilor precum Innoship, poți implementa și gestiona ușor mai multe opțiuni de livrare oferite de curierii locali și internaționali.

Cei mai populari furnizori pentru aceste puncte de livrare sunt:

  1. Lockere:
  • SameDay – +1500 lockere, numite și EasyBox, la nivel național. Rețeaua promite peste 2.000 de puncte pana la finalul lui 2022.
  • FanCourier, DPD și GLS – dețin fiecare peste 50 de astfel de puncte de livrare și dezvoltă continuu rețeaua

2. Puncte de lucru

2. Creează un mix optim de curieri pentru livrările la domiciliu

Știm cât de importantă este calitatea experienței de cumpărare a clientului, de aceea  livrarea produselor la timp reduce rata retururilor și crește satisfacția cumpărătorului. Dacă în prezent folosești unul sau mai mulți curieri, pentru perioada finalului de an îți recomandăm să definești o nouă strategie de livrare la domiciliu.

Deoarece fiecare business online are propriile caracteristici, este greu de realizat o anumită o strategie de livrare general valabilă. Însă, în funcție de modul în care sunt distribuite comenzile către curieri, pot fi identificate locurile unde se pot face îmbunătățiri, conform mixului tău de produse, clienți și curieri.

În acest sens, Innoship Free Analytics, un serviciu gratuit de analiză, te ajută să descoperi care sunt punctele cheie și cum îți poți îmbunătăți performanța livrărilor. 

Cu Free Analytics poți evalua în timp real performanța de livrare a celor mai mari firme de curierat din țară, Cargus, DPD, FAN, Sameday, în aceeași platformă, pe baza unor indicatori care sunt relevanți pentru afacerea ta: livrare la timp, conform promisiunii făcute de curier, rata de retur pe curier, durata medie de ramburs numerar, precum și mulți alții.

Astfel, beneficiezi de un instrument avansat de analiză a livrărilor tale, fără eforturi, care este foarte simplu și complet automatizat.

Mai mult, în doar doi pași poți avea primele rezultate:

  1. Îți faci cont în platforma Innoship aici.
  2. Introduci credențialele curierilor utilizați.

Atât de simplu!

Începând cu a doua zi, contul tău va fi încărcat cu detaliile livrărilor din ultimele 3 zile. Datele tale vor fi evaluate automat în fiecare zi. Poți să vizualizezi harta la nivel de regiuni și să evaluezi performanța livrărilor tale. De asemenea, un consultat te va contacta și împreună veți analiza toate opțiunile de îmbunătățire a procesului de livrare. Astfel, vei transforma experiența de cumpărare într-un avantaj competitiv care să ducă la creșterea business-ului tău.

3. Optimizează livrările în funcție de nevoile business-ului tău

Folosește curieri zonali

Dacă depozitul tău este în București sau Cluj, poți folosi un curier dedicat pe aceste zone, care îți aduce beneficii atât de calitate cât și de cost, cum ar fi:

  • București: BookCourier, TeamCourier, Sinapseria etc.
  • Cluj: Transilvania Post, Sinapseria etc.

Folosește curieri specializați pentru produse voluminoase 

Dacă portofoliul tău de produse este variat și ai produse voluminoase care necesită un transport cu o manipulare mai atentă, atunci îți recomandăm un curier specializat în produse voluminoase, cum ar fi: SMP Courier, Gebrüder Weiss sau Pallex.

Folosește opțiuni mai puțin cunoscute, dar eficiente pentru vânzări internaționale

Dacă deja vinzi internațional sau planifici să faci acest lucru, este bine să afli care sunt preferințele consumatorilor din țările de interes, cum performează curierii din aceste țări și care sunt experiențele prin care au trecut companii similare în acest demers.

De asemenea, trebuie să știi că, pe lângă cele două bine cunoscute companii de livrari internaționale accesibile (DPD si GLS), exista cel puțin 5 extra-optiuni care îți pot aduce beneficii în egală măsură.

Fiecare sezon de vânzări, dar și fiecare etapă a afacerii tale necesită acțiuni și strategii diferite, însă există un lucru care rămâne neschimbat în toate acestea: experiența consumatorului. Cu cât gradul de încântare și mulțumire al clienților va fi unul pozitiv, cu atât vor crește și vânzările magazinului tău online.  

De aceea, te încurajăm să experimentezi o nouă strategie de livrare a comenzilor ca diferențiator competitiv și să contribui astfel la dezvoltarea business-ului pe care îl deții.

Încearcă gratuit Free Analytics