Orice vizitator nou care intră pe site-ul tău rătăcește mai întâi prin paginile diferite ale categoriilor de produse. Apoi, dacă este interesat de ceva, face click pe produs. Primele interacțiuni de navigare pe care un vizitator le are cu website-ul magazinului sunt semnificative. De aceea, ar trebui să te asiguri că pagina nu este una prea simplă (lipsită de informații), dar nici prea încărcată și greu de urmărit. Ținând cont că într-un magazin online nu ai cum să atingi, să simți sau să testezi produsele înainte de a le cumpăra, designul și conținutul website-ului devin un factor determinant atunci când un vizitator alege să devină sau nu cumpărător. Prin urmare, înainte de a detalia ce presupune o descriere utilă și eficientă pentru un produs vândut online, ar trebui să definim rolul acesteia.

Prezentarea e noul agent de vânzări

În primul rând, o prezentare eficientă a produsului va aduce automat vânzări mai multe. Atunci când clienții sunt bine informați și fac ușor o conexiune cu produsul, ajung în cele din urmă să-l și achiziționeze. Modul în care sunt descrise produsele reprezintă discursul de vânzări pe care magazinul tău online îl are în fața clienților. Astfel, descrierea produselor funcționează precum un agent de vânzări. De asemenea, influențează unul dintre pașii finali de decizie pe care îi iau consumatorii atunci când cumpără. Calitatea și furnizarea detaliilor cheie despre produs este esențială dacă dorești ca un potențial cumpărător să facă click pe „Adaugă în coș” și, astfel, să aleagă site-ul magazinului tău, nu competiția.

Indiferent de trăsăturile practice și specifice ale oricărui bun aflat la vânzare, toate produsele există pentru a îmbunătăți calitatea vieții cumpărătorului într-un fel sau altul. Pe măsură ce cumpărătorul ”răsfoiește” online categoriile de produse, el își imaginează instinctiv că deține acel produs, că îl folosește și se bucură de el. Prin urmare, cu cât dorința clientului de a deține produsul este mai puternică, cu atât este mai probabil să-l cumpere. De aceea, este nevoie nu doar de un text care să evidențieze trăsăturile de bază și funcțiile ad litteram ale produselor, ci și de o descriere care să fie memorabilă și atractivă pentru clienți.

Pentru a te ajuta să începi sau să îmbunătățești actuala descriere a produselor, ți-am pregătit o listă cu cele mai bune practici din industrie care să te ghideze atunci când reînnoiești paginile de produs ale magazinului tău online și, în cele din urmă, crești conversiile.

Folosește imagini mari și clare

Conform unui studiu de anul trecut de la HubSpot, conținutul exemplificat prin fotografii relevante obține cu 94% mai multe vizualizări față de cel mai puțin original și clișeistic. Iar, acest lucru devine și mai important când vine vorba de paginile produselor de comerț electronic.

Imaginile folosite pentru paginile website-ului tău comunică vizual detaliile pe care vrei să le transmiți vizitatorilor. De aceea, este bine să utilizezi fotografii la rezoluție mare și care pot fi mărite deasupra specificațiilor tehnice. Un avantaj extra al prezentării produselor este ca fotografiile să fie realizate din unghiuri diferite, astfel încât să redea cât mai bine realitatea acestora. Asta deoarece o utilizare plăcută și o componenta de UX (user experience) bună a website-ului duce la creșterea conversiilor și a vânzărilor. De asemenea, pentru fotografiile paginilor de produs, trebuie să ții cont de viteza de încărcare a acestora și să permiți vizitatorilor care nu au o conexiune bună la internet să beneficieze și ei de un timp rezonabil de încărcare.

Un alt lucru pe care îl poți face pentru a comunica și mai bine cu clienții tăi este să îi încurajezi pe aceștia să distribuie propriile fotografii. În acest fel, vei accentua credibilitatea produselor magazinului tău online și îi vei putea inspira și pe potențialii cumpărători să devină clienți.

Concentrează-te pe beneficii și trăsături

Etapa următoare ține de modul în care construiești descrierea produselor. O prezentare bună și eficientă a unui produs ar trebui să se concentreze pe trăsăturile specifice și pe beneficii. Pentru a reliefa avantajele utilizării e nevoie de mai multă creativitate și o bună cunoaștere a audienței tale.

Cu toate acestea, atât prezentarea specificațiilor, cât și a beneficiilor permit scrierea unui text creativ. Așa că este bine să folosești adjective care să pună în evidență acest lucru. În funcție de tipul de produs, poți prezenta design-ul acesta, performanțele tehnice, astfel încât descrierea acestora să se reflecte în prețul afișat. De asemenea, trebuie să ții cont și de formatul în care este scrisă informația. Spre exemplu, sunt clienți care ”scanează vizual” partea de text și atunci cel mai bine poți evidenția lucrurile importante despre produs cu în funcție de punctele cheie sau cu ajutorul unor subtitluri, astfel încât acestea să fie rapid de parcurs și ușor de citit.

Însă, indiferent de forma sub care alegi să-ți prezinți descrierea produselor, aceasta reprezintă o oportunitate de a fi creativ și de a avea o voce a business-ului tău online prin care să ajungi la cumpărători. Mai mult, această voce vine în completarea tuturor aspectelor de marketing online: social media, SEO, căutare plătită — adică fiecare interacțiune cu clientul. Așadar, o descriere creativă și eficientă face ca produsele tale să fie relevante pentru motoarele de căutare și pentru alte medii digitale care pun accentul pe conținut original.

Nu uita de SEO (Search Engine Optimization)

Pentru că am amintit de componenta de SEO, nu uita să ții cont de aceasta atunci când realizezi textul descriptiv al paginilor de produse. Pentru a optimiza descrierea obiectelor, include cuvinte specifice care să ajute la îmbunătățirea poziționării website-ului pe Google. Un alt truc pe care îl poți utiliza este să folosești termenii de căutare Amazon în mod natural în titlu, subtitlu și / sau în paragraful de descriere. Totuși, ar fi bine să nu exagerezi printr-o enumerare de cuvinte mult prea concisă, încearcă întotdeauna să ai în vedere că mai întâi de toate scrierea acestor texte este pentru oamenii reali și apoi pentru beneficiile SEO.

Permite vizitatorilor să vizualizeze produse similare

În calitate de antreprenor ecommerce, vrei ca business-ul tău să producă, să crească și să aibă cât mai multe vânzări. O modalitate prin care poți obține acest lucru este să oferi opțiuni de up-selling și cross-selling pentru paginile de produse. Sugestiile relevante pentru produse similare nu numai că îmbunătățesc experiența de navigare, ci ajută și la explorarea celorlalte categorii. Iar, acestea sunt afișate de obicei ca produse conexe pe aceeași pagină cu descrierea și prezentarea produsului căutat de către utilizator.

Enumeră în mod clar politicile de expediere și returnare

Atunci când vine vorba de taxele de expediere, cea mai bună soluție este transparența. Într-un scenariu ideal, orice client își dorește să nu plătească bani pentru transport. Dar, cum aceste situații sunt destul de rare, este bine să afișezi de la bun început acest cost clientului. De ce să faci asta? Pentru că unul dintre motivele abandonării coșului de cumpărături este faptul că livrarea apare abia în etapa de plată. Clienții tăi vor fi dezamăgiți de acest aspect și vor abandona coșul, precum și încheierea tranzacției. Cel mai bine este să fii clar și concis asupra politicii de returnare. Nu lăsa loc de confuzie cu privire la datele de returnare pentru că altfel este foarte probabil ca acei potențiali clienți să nu se mai întoarcă niciodată pe website-ului tău.

Ca un rezumat, este bine să ai în vedere faptul că majoritatea clienților apreciază website-urile de e-commerce care li se adresează direct, care vorbesc nevoilor de cumpărare pe care aceștia le au. Înainte de toate, pentru a avea un business online de succes trebuie să înțelegi foarte bine care sunt așteptările vizitatorilor tăi și să îți construiești întregul website al magazinului în funcție de aceste nevoi. Astfel, business-ul tău se va putea adresa prin cel mai puternic cuvânt din vocabularul tău care este pronumele – tu, adică felul în care reușești să te adresezi direct fiecărui vizitator unic, pentru ca acesta din urmă să devină un client mulțumit și fericit.