O mulțime de soluții de e-fulfillment vin astăzi în ajutorul magazinului tău online, însă sunt anumite aspecte pe care trebuie să le știi pentru a face alegerea furnizorului potrivit business-ului tău. Pentru cei care au o afacere online este bine știut că au de a face cu provocări continue atunci când vine vorba de gestionarea comenzilor online.
Definit cât mai simplu, e-fulfillmentul este o soluție bazată pe integrări și automatizari, care ne ajută să gestionăm tot ce înseamnă depozitarea și logistica produselor pentru un magazin online. Implicarea unui partener extern care să preia partea de logistică a procesului de vânzare din online are ca obiectiv principal eficientizarea procesele și reducerea semnificativă a timpului și a costurilor aferente acestor operațiuni.
În momentul de față, numărul magazinelor online care apelează la soluții externalizate de e-fulfillment este în creștere față de cele care încă procesează comenzile manuale. Așadar, pentru a face alegerea potrivită, am pregătit pentru tine câteva aspecte importante pe care să le ai în vedere când îți alegi partenerul de e-fulfillment.
Setarea operațiunilor de logistică
Un astfel de furnizor poate să ofere servicii integrate pentru tot lanțul logistic: orice tip de transport pentru aprovizionare, recepția produselor, depozitare, ambalare și etichetare, recepția produselor returnate de clienți.
Unul dintre primii pași este să te uiți atent la operațiunile logistice și la fluxurile care rezultă de aici, adică la modul în care este recepționată marfa, cum este depozitată, cum sunt preluate și expediate comenzile, de asemenea gestionarea retururilor, companiile de curierat partenere și nu în ultimul rând rotația stocurilor. De ce este importantă? Pentru că în funcție de aceasta este gândit spațiul necesar de depozitare, rotația stocurilor însemnând durata de viață a unui produs.
Integrarea cu diverse platforme e-commerce
Indiferent de volumul pe care îl gestionezi, poate fi unul mai mic de 1000 comenzi/ lună este important să te gândești la integrarea platformei de e-commerce cu un sistem de gestiune și facturare, curier și procesator de plăți online. Dacă ai un magazin online care operează cu volume din ce în ce mai mari de produse, știi deja că o soluție de gestionare a stocurilor (WMS) este necesară pentru procesarea acestora într-un timp scurt. Datorită proceselor operaționale optimizate, care se bazează pe software-uri inteligente precum un WMS (Warehouse Management System), business-urile din online se bucură de un timp de tranzit mai scurt și costuri mai mici.
Integrarea rapidă cu orice curier
Un furnizor de e-fulfillment ar trebui să îți ofere integrarea rapidă cu orice curier din România, acces la informații despre transporturi, stocuri, comenzile în pregătire și coletele care sunt pe drum spre livrare într-un singur loc. Așadar, vei beneficia de integrarea cu sistemul companiei de curierat, de aparatura pentru manipularea produselor (de ex. cititoare de coduri de bare). Clientul final compară întotdeauna, timpul de expediere, livrarea și costurile, de aceea posibilitatea de a oferi gratuit transportul, te ajută să câștigi mai mulți clienți potențiali.
Integrarea cu un sistem de raportare în timp real
Automatizarea anumitor procese prin API sau printr-un soft ERP permite accesul facil la informații precum analizele de date, logistica retururilor, gestionarea documentelor și multe altele. Integrarea cu un sistem de raportare în timp real, te va ajuta să urmărești activitatea din depozit și să primești pentru magazinul tău online acces facil la toate informațiile privind procesele din lanțul logistic. Exact așa cum consumatorul final beneficiază de sistemul AWB Tracking pentru monitorizarea unui colet pe care urmează să îl primească și tu vei avea au acces ușor la tot ce înseamnă procesul logistic.
Concluzie
O bună informare și analizare a ofertelor potrivite magazinului tău, te va îndrepta către furnizorul care înțelege cel mai bine nevoile tale, și mai ales, este disponibil să găsească și îmbunătățească constant soluțiile oferite prin interesul constant pe care îl acordă experienței clienților finali. Prin urmare, în calitate de antreprenor al unui magazin online este bine să ții cont de flexibilitatea partenerului cu care urmează să colaborezi, de capacitatea lui de a răspunde perioadelor tale de vârf și de dinamica serviciilor pe care ți le acordă.
Externalizarea logisticii magazinului tău online îți poate salva timp prețios, pentru ca tu să te ocupi de activitățile care sunt relevante pentru tine: vânzări, marketing, dezvoltare, de aceea este important ca partenerul tău de business să înțeleagă exact produsul tău, astfel încât serviciile sale să contribuie la un consumator final mulțumit și fericit.