Dacă printre clienții magazinului tău online se numără și cei care fac parte din Gen Z, cu siguranță trebuie să citești acest articol.

Generația Z este alcătuită din oameni născuți de la mijlocul anilor 90 până la mijlocul anilor 2000, ceea ce înseamnă că, în ultimii ani, ei sunt cei care au terminat facultatea și au intrat pe piața muncii. Este prima generație care a crescut într-o lume a smartphone-urilor, a internetului și a cumpărăturilor online. Drept urmare, acești clienți au așteptări mai mari de la magazinele e-commerce în ceea ce privește comunicarea, experiența clienților și valorile business-ului.

Descoperă mai jos care sunt cele 5 moduri prin care le poți câștiga loialitatea acestor tineri.

  1. Influencerii sunt punctul cheie

Atunci când consumatorii Gen Z vor să realizeze cumpărături, își caută inspirație pe diversele canale de social media ale influencerilor. Demult nu mai este nou faptul că pentru această generație recomandările primite de la influencerii reprezintă un factor important pentru decizia de cumpărare. Acești nativi digitali urmăresc constant fluxul de recomandări prin Instagram, TikTok și Snapchat, platforme ce oferă funcționalitatea de cumpărare directă.

Business-urile care nu pot să aloce bugetul necesar pentru colaborarea cu influenceri care au sute de mii de followers, pot iniția colaborări cu micro-influenceri, care în ultima vreme au început să fie percepuți ca fiind mult mai autentici decât cei care sunt celebri.Micro-influencerii se încadrează între 1.000 și 50.000 de urmăritori, însă au comunitățile bine definite și adesea sunt caracterizați de colaborările locale, credibile pentru publicul lor.

  1. Interacționează constant cu ei

Chiar dacă Gen Z petrece mult timp în online, dorința de a avea experiențe de cumpărături similare celor din viața reală, se mută și în spațiul virtual. Aceștia vor să descopere produse noi și să interacționeze cu ceilalți cumpărători într-o formă inedită.

Gen Z nu caută doar aceleași facilități pe care le-ar găsi online, cum ar fi opțiunile de plată fără contact și returnările ușoare, ci își doresc conexiunile umane, emoționale, care au fost cândva fundamentale pentru experiența de cumpărături din mall. De exemplu, le poți oferi un calendar complet de evenimente pe tot parcursul anului, inclusiv evenimente de cumpărături organizate în direct din locațiile fizice de vânzare cu influenceri.

  1. Ține cont de User Experience

Generația Z este definită și prin relația pe care o are cu tehnologia de la vârste mici.Componenta de user experience este foarte relevantă pentru că acești tineri nu doar că știu cum trebuie să arate un website, dar și caută în permanență să găsească un „traseu” cât mai ușor de folosit și metode de plată rapide. Cu cât îți adaptezi mai bine website-ul magazinului pentru mobil și îl concepi să fie să fie user savvy, cu atât cresc șansele de a influența decizia finală de achiziție.

  1. Comunică autentic

Chiar dacă sunt consumatori nativi complet digitali, contrar presupunerii obișnuite, cercetările arată că consumatorii Gen Z adoptă o abordare mult mai sceptică în ceea ce privește brandurile. Asta înseamnă că magazinele trebuie să depună un efort mai mare pentru a inspira încredere din partea consumatorilor Gen Z. Conform ultimelor studii aproximativ 34% dintre cumpărătorii Gen Z cred că majoritatea magazinelor online nu sunt de încredere.

Folosirea excesivă de bannere promoționale și ferestre pop-up contribuie constant la creșterea numărului de clienți care nu mai au încredere într-un website.

  1. Folosește-te de User-Generated Content

Celor din Gen Z le place să cumpere online și știu foarte bine cum să filtreze produsele și serviciile, astfel încât să găsească cât mai repede produsele pe care le doresc. Iar atunci când fac căutările sunt atenți ca acestea să îndeplinească și condițiile calității dorite. Pentru Gen Z sunt foarte relevante review-urile, poveștile clienților și experiențele avute cu magazinul online. Este important să te asiguri că le oferi clienților tăi livrări eficiente și rapide. Practic, să contribui la crearea de User-Generated Content* care să aducă review-uri pozitive pe website, dar și experiențe plăcute de cumpărare pe care clienții să le relateze cunoscuților mai apoi.

Concluzie

Business-urile online, indiferent de dimensiunea lor, care au strategii de marketing bine puse la punct, opțiuni de plată actualizate, oportunități pentru experiențe unice și livrare eficientă, vor atrage și câștiga loialitatea publicului Gen Z. Mai mult, trendul cumpărăturilor online, care avut o evoluție remarcabilă odată cu pandemia de Covid-19, va continua și în următorii ani, nu doar pentru Gen Z, ci pentru toate generațiile.

*User Generated Content –  toate tipurile de conținut creat și publicat de surse externe, neplătit și care este generat organic de către consumatorii sau potențialii consumatori ai unui brand.