Rețelele sociale nu sunt doar un loc în care se împărtășesc meme, selfie-uri și videoclipuri cu pisici. Ele reprezintă, de asemenea, un instrument eficient folosit de business-uri pentru a ajunge la potențialii clienți, de a comunica și inclusiv, de a iniția vânzarea. În ultimii ani, pe măsură ce rețelele sociale s-au diversificat, o nouă ramură a comerțului electronic, comerțul social, a luat amploare. În această categorie sunt incluse tranzacțiile care au loc datorită prezenței pe rețelele sociale. De aceea, nu este de mirare că orice business, dar mai ales cele ale magazinelor online, se bazează pe strategii complexe de social media, pentru a-și maximiza vânzările și dezvolta afacerea. Așadar, am pregătit mai jos o listă a beneficiilor pe care social media le poate aduce afacerii tale.

  1. Amplifică notorietatea brandului

Platformele de socializare (Facebook, Instagram, TikTok, Youtube etc.) au miliarde de utilizatori activi care pot descoperi brandul tău prin hashtag-uri, recomandări, reclame sau influenceri. Creând și distribuind conținut valoros, în care sunt  prezentate produsele, valorile și caracteristicile care definesc brandul tău, poți atrage și fideliza urmăritorii din social media. Urmărește care dintre platforme se pretează cel mai bine produselor și brandului tău și construiește o strategie de comunicare care să te ajute să fii în contact permanent cu clienții tăi.

  1. Încredere și credibilitate

Unul dintre avantajele majore ale social media este faptul că îți permite să interacționezi cu clienții și potențialii clienți într-un mod mai personal și mai autentic. Poți răspunde la întrebările, comentariile și aprecierile acestora, precum și să împărtășești impresiile, recenziile și evaluările clienților. Acest lucru te poate ajuta să îți construiești  o imagine pozitivă a brandului și să dezvolți relații pe termen lung cu audiența paginilor tale. Fidelizarea clienților este un aspect important al oricărui business, așa că menține o interacțiune memorabilă și constantă. 

  1. Creșterea traficului pe site

Rețelele sociale pot fi o sursă excelentă de trafic organic și plătit pe site-ul tău. Poți folosi diverse strategii pentru a-i determina pe urmăritorii tăi să viziteze magazinul online, cum ar fi oferirea de: reduceri, cadouri speciale, concursuri, promoții exclusive, sfaturi, tutoriale sau postări pe blog. Poți folosi și analizele din social media pentru a urmări și optimiza campaniile tale, astfel încât să măsori rentabilitatea investiției (ROI).

  1. Îmbunătățește conversiile și vânzările

Platformele social media te pot ajuta să crești conversiile și vânzările printr-o prezentare verosimilă a produselor tale datorită influencerilor, prin furnizarea de garanții suplimentare, crearea unei situații de tipul FOMO (fear of missing out) și prin facilitarea procesului de cumpărare – odată ce au vizualizat produsul, consumatorii îl pot achiziționa direct din platformă, fără să mai iasă din pagina online pe care se află. Așadar, poți utiliza instrumente precum postările de tip shoppable, stories, videoclipurile live, chatbots sau mesajele directe pentru a-ți prezenta produsele, a oferi asistență și a încuraja achizițiile.

  1. Îmbunătățește satisfacția clienților

Rețelele sociale sunt un canal eficient pentru a oferi servicii de customer care. Poți folosi social media pentru a monitoriza și răspunde la problemele, cererile sau reclamațiile clienților, într-un mod prompt și prietenos. Cu cât clientul primește mai repede un răspuns din partea ta, cu atât acesta va aprecia faptul că situația lui a fost sesizată și că nu a fost ignorată. Un aspect esențial al reclamațiilor care pot apărea de la clienții este preluarea lor imediată, chiar dacă nu se soluționează în acel moment problema. Totodată, poți folosi  rețelele sociale pentru a solicita feedback, a realiza sondaje sau chestionare sau chiar pentru a crea programe de loialitate,  arătându-ți, astfel, aprecierea și recunoștința față de clienții tăi.

  1. Resurse de informații și feedback

Social media te poate ajuta să obții informații și feedback valoroase de la clienții și potențialii clienți. Utilizează constant instrumentele platformelor pentru a analiza informațiile demografice, preferințele, comportamentele și interesele publicului tău. De asemenea, acestea reprezintă o modalitate facilă prin care poți testa noi produse, funcții sau idei sau pentru a obține sugestii sau opinii de la urmăritorii tăi. Acest lucru te va ajuta, pe termen lung, să îmbunătățești produsele, serviciile sau strategia de marketing și să le adaptezi la nevoile și dorințele audienței tale.

  1. Extinderea notorietății 

Rețelele sociale sunt o metodă la îndemână atunci când vrei să-ți crești notorietatea prin accesarea unor noi piețe, nișe sau segmente. Poți folosi social media pentru a ținti anumite audiențe în funcție de locație, vârstă, sex, venit, educație sau alte criterii. De asemenea, sunt foarte des întâlnite colaborările cu alte branduri, influenceri sau parteneri care împărtășesc valori sau audiențe similare cu ale business-ului tău. Acest lucru te poate ajuta să-ți expui brandul la noi potențiali clienți care, altfel, nu ar fi auzit de tine.

  1. Îmbunătățirea loialității și a retenției clienților

Utilizată strategic, social media te poate ajuta să crești loialitatea și retenția clienților prin crearea unui sentiment de comunitate și apartenență printre urmăritorii tăi. Poți folosi rețelele sociale pentru a interacționa cu clienții în mod regulat, pentru a împărtăși conținut cu valoare adăugată, a oferi beneficii sau stimulente exclusive sau pentru a crea o identitate și o cultură  brandului care să rezoneze cu clienții tăi. Acest lucru va influența stabilirea unei legături emoțională cu clienții, care se vor simți valoroși și apreciați.

  1. Reducerea costurilor și creșterea eficienței

Rețelele sociale te pot ajuta să reduci costurile și să crești eficiența prin valorificarea puterii de automatizare, integrare și optimizare. Poți folosi instrumente de social media pentru a automatiza sarcini precum postarea de conținut, programarea de campanii, răspunsul la mesaje sau generarea de rapoarte. Integrarea social media și cu alte platforme va spori eficiența. Nu în ultimul rând, performanța poate fi optimizată prin testarea diferitelor variabile precum tipurile de postări, formatele, orele sau tipul de audiență.

  1. Competitivitatea

Prin intermediul social media te poți plasa în fața concurenței, fiind la curent cu cele mai recente tendințe, inovații și cele mai bune practici din industria comerțului electronic. Poți utiliza social media pentru a monitoriza ce face concurența, care sunt punctele forte și punctele slabe și ce spun clienții lor despre acele companii. De asemenea, rețelele sociale sunt o sursă de inspirație, dacă urmăriți business-uri e-commerce de succes sau influenceri care împărtășesc obiective similare. Totodată, unele dintre platformele sociale oferă business-urilor ghiduri prin intermediul cărora le sunt oferite informații detaliate despre instrumentele care ajută la  maximizarea performanței. Recent, TikTok a pus la dispoziția conturilor de tip business un handbook   prin care le oferă utilizatorilor sfaturi și exemple practice pentru a-și optimiza strategia de social commerce în sezonul sărbătorilor.

Concluzie

Așadar, rețelele sociale sunt mai mult decât  o opțiune facilă pentru afacerile de e-commerce, ele joacă ​​un rol semnificativ în strategia de cumpărături online, ajutându-te să interacționezi cu clienții și să îi îndrumi către achiziții. Dacă dorești să maximizezi beneficiile social media ai nevoie de o înțelegere clară a comportamentului consumatorilor, o prezență constantă și o abordare creativă pentru strategia de comunicare. De asemenea, măsurarea și analiza tuturor interacțiunilor și lead-urilor sunt importante pentru îmbunătățirea permanentă a rezultatelor. Și, dacă nu ești cel mai îndemânatic când vine vorba de utilizarea instrumentelor din social media, poți apela întotdeauna la specialiștii din domeniu.