de Bogdan Stancu

Logistics Sales Engineer

Decizia de a externaliza serviciile de e-fulfillment poate fi întâmpinată, inițial, de un politicos „no, thank you”. Dar ce spui despre un un mic exercițiu de imaginație?

Să zicem că te-ai decis și vrei să prospectezi varianta de a-ți externaliza serviciile de e-fulfillment, așa că faci research, vezi care sunt jucătorii din piață și îi contactezi. Bineînțeles, ca să primești o ofertă cât mai relevantă, primul pas este să-i trimiți potențialului furnizor câteva informații. Și pentru că vrei să știi cum ar funcționa un astfel de serviciu și care ar fi costurile în perioadele de vârf, cu cele mai mari volume de comenzi, îi vrei trimite furnizorului datele aferente corespunzătoare celor mai bune luni ale tale.

Apoi, un profesionist 3PL* îți prezintă o schemă de bugetare în conformitate cu datele primite de la tine și îți spune cât vei plăti lunar ca să beneficiezi de serviciile sale. Iar după această scenă, cel mai probabil urmează și refuzul tău politicos.

Însă, dacă reușești să treci peste primul impuls de a refuza oferta furnizorului și dai curs unei analize în detaliu, s-ar putea să ajungi la câteva concluzii care îți vor schimba părerea despre externalizarea serviciilor de e-fulfillment.

Timp

Prima concluzie ar fi că, la sfârșitul lunii, vei avea mult mai mult timp liber. Te vei bucura de acest beneficiu datorită parteneriatului încheiat, adică acel contract semnat, în care sunt cuprinși și indicatorii de performanță în pregătirea comenzilor, date pe care furnizorul de servicii și le va asuma încă de la formularea ofertei. Automat, dacă vei avea mai mult timp, vei câștiga și mai mult, pentru că vei munci mai puțin pentru același profit.

Așadar, depinde de tine cum alegi să îți petreci timpul rămas, fie prin vacanțe cu familia și cu prietenii sau de ce nu, căutând soluții de scalare a business-ului tău.

Flexibilitate

Un alt beneficiu important pe care îl vei aprecia este că vei trece dintr-o zonă fixă a cheltuielilor companiei într-o zonă variabilă, pe scurt, asta înseamnă că plătești doar cât folosești. În plus, dacă la acest mix adaugi și o campanie de marketing, îți vei putea crește vânzările cu 20-50 %, iar din moment ce ai afacerea externalizată, nu îți vei face griji legate de angajați și nici nu te vei stresa cu pregătirea și livrarea comenzilor.

Susținere

Același lucru este valabil și în cazul în care te-ai hotărât să-ți mărești portofoliul de produse, canalele de vânzare sau pur și simplu, business-ul tău a crescut natural și ai nevoie de mai mult spațiu pentru stocare și pregătire.

În aceste situații ne reîntoarcem la acei indicatorii de performanță menționați în contractul cu furnizorul tău de servicii de e-fulfillment. Cât timp furnizorul de servicii se va asigura că business-ul tău este în parametrii de performanță și toate comenzile tale sunt pregătite corect și la timp, tu vei putea urmări evoluția cifrelor din orice loc te-ai afla, și totodată vei putea realiza strategia de scalare a afacerii tale.

Concluzie

Dacă tot am ajuns la dezvoltare și scalare, cea de-a 3-a concluzie este că vei avea un cashflow mai sănătos în companie. De ce?

E simplu, pentru că:

  1. Plătești variabil în funcție de cât consumi;
  2. Ai termen de plată din partea furnizorului de servicii – pe care îl poți extinde dacă este cazul;
  3. Nu ești constrâns de plata chiriilor, utilităților și angajaților.

Acum că am ajuns la final, te lăsăm pe tine să iei decizia și îți punem din nou întrebarea de ce să externalizezi?

*3PL – Reprezintă o companie care oferă servicii logistice către alte companii care au nevoie de acestea (terți). Serviciile pot fi: transportul, manipularea și depozitarea expediției, gestionarea depozitului și distribuția, precum și o serie de servicii suplimentare, legate de monitorizarea transportului, gestionarea depozitelor, tranzacțiile clienților, etc.