Ceea ce a început ca o tradiție americană a devenit de mult timp un fenomen mondial – Black Friday. Consumatorii din întreaga lume așteaptă cele mai bune oferte, iar brandurile și magazinele vin în întâmpinarea lor. Din cauza pandemiei de Covid-19, și anul acesta cumpărăturile vor fi diferite față de ceea ce am experimentat în ultimii ani. Cozile mari de oameni care stau și așteaptă toată noaptea în fața magazinelor și vizitele record pentru magazinele fizice nu vor avea loc nici în 2021. Însă, cu toții ne așteptăm ca cel mai mare eveniment de cumpărături să se desfășoare preponderent într-un spațiu mai sigur, adică în mediul online.

Așadar, mai e un pic și începe mult așteptatul moment din an în care toată lumea cumpără produsele dorite la reduceri! Indiferent de tipul magazinului pe care îl deții, fie că oferi servicii sau produse, poți obține vânzări foarte bune în acest sezon. Iar pentru a le obține mai ușor, ți-am pregătit mai jos o serie de tips care să te ajute să ajungi mai ușor la clienții tăi.

  • Folosește hashtag-uri

Știm cu toții că în perioada aceasta încercăm să găsim cât mai repede produsele care ne interesează. Însă, în căutarea noastră ne apar și sugestii noi de produse care ne captează atenția. În funcție de tipul magazinului online pe care îl deții, utilizează la postările tale din social media, hashtag-urile cele mai utilizate pentru produsele pe care le vinzi. Astfel, te vei adresa nu doar oamenilor care deja te urmăresc, ci îți vei mări audiența datorită faptului că mesajele vor ajunge la un public mai mare.

  • Oferă un produs gratuit

Tuturor ne plac lucrurile primite “free”, mai ales când acestea sunt neașteptate. În perioada vânzărilor de Black Friday, adaugă în pachetele pe care le trimiți un produs gratuit, care să fie relevant pentru comanda respectivă sau care să reprezinte magazinul tău online. Poți crea suspans în rândul clienților printr-un hashtag dedicat care să comunice acestora că la fiecare comandă realizată în această perioadă, îi așteaptă un mic cadou. În felul acesta le vei trezi curiozitatea de a urmări oferta de Black Friday a magazinului tău și poate chiar să plaseze prima lor comandă pe website.

  • Ce adoră clienții: livrare gratuită

Pe lângă studiile care admit că livrarea este unul din factorii esențiali din procesul de achiziție, realitatea este că în această perioadă, oricât de bune ar fi ofertele și reducerile magazinelor online, clienții se așteaptă să beneficieze de livrare gratuită. Iar aceasta reprezintă o modalitate bună de a fideliza cumpărătorii existenți și de a-i câștiga pe cei noi. Mai mult ca sigur cu toții vor aprecia acest lucru.

  • Creează un Ghid de cadouri pentru Sărbătorile de iarnă

Mulți consumatori încep să facă cumpărăturile de cadouri odată cu perioada reducerilor de Black Friday, gândindu-se că astfel vor reuși să economisească timp și bani. Însă căutarea cadourilor pentru cei dragi poate ocupa destul de mult timp. Pentru a-i ajuta pe cei care nu sunt deciși în privința cadourilor, poți crea un Ghid de cadouri pentru Sărbătorile de iarnă. Cum ar arăta și ce ar conține acest ghid? Ar trebui să aibă un design plăcut, să pună în evidență oferta pe care ai pregătit-o pentru promoțiile de iarnă și mai ales să fie unul inspirațional care să îi ajute să-și definitiveze cât mai rapid lista de cumpărături.

  • Oferă clienților motive de shopping și după Black Friday

Dacă ai oferte și reclame bune pe rețelele sociale, Black Friday de anul acesta ar trebui să fie unul de succes pentru business-ul tău online și să-ți aducă clienți noi. Dar după ce acesta se va încheia, te-ai gândit cum vor arăta ofertele magazinului? Strategia ta trebuie să cuprindă și reținerea clienților, care de asemenea este foarte importantă. Fie că te gândești la oferte pentru Cyber ​​Monday sau pentru mijlocul lunii decembrie, poți planifica și anunța cât mai mult din promoțiile pe care le pregătești, pentru a-i face pe clienți să revină.

  • Utilizează funcția Instagram Shops

Dacă printre rețelele sociale pe care se află magazinul tău online se află și Instagram, care a devenit un canal de bază pentru publicitatea pe social media, folosește-l cât mai mult în strategia ta pentru Instagram Shops. Funcția Instagram Shops permite utilizatorilor să cumpere articole fără a ieși din aplicație. Dacă nu ai cont business pe această platformă, poți crea unul foarte ușor (și gratuit), dar procesul de revizuire din partea Instagram durează câteva zile, așa că ar fi bine să te asiguri că începi să-ți configurezi profilul magazinului cu aproximativ o săptămână înainte de Black Friday.

Concluzie

Fie că vorbim de un magazin fizic sau online, toți antreprenorii își pregătesc stocurile pentru Black Friday și încearcă să își construiască cât mai bine strategia de social media pentru a acoperi toate nevoile consumatorilor. Însă, în cele din urmă, nu uita să le oferi clienților, pe lângă reduceri și oferte, o experiență generală de cumpărare cât mai plăcută, pentru că aceștia vor aprecia mereu un serviciile bune.