Numărătoarea inversă deja a început! Momentul de cumpărare mult așteptat atât de magazinele online, cât și de clienți, este Black Friday, iar comenzile din această perioadă au devenit și ele mai complexe.

Mesajele de vânzare pe care magazinul tău online le transmite, fie prin imaginea pe care o promovează sau prin text în sine, trebuie să reușească să atragă atenția clienților și să-i încurajeze să cumpere de la tine. Toate sfaturile de mai jos te vor ajuta în acest proces de vânzare. Cum atragi clienții existenți sau potențiali? Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing? Pentru toate aceste întrebări, noi avem răspunsuri.

  1. Verifică formatul reclamelor tale

Unul dintre cele mai recomandate, dar și utilizate formate de reclamă este banner-ul. Pe lângă

plăcerea estetică pe care o generează clientului, banner-ul vine în plus cu rolul de a-i crea consumatorului dorința de a cumpăra. Un design bun și convingător pentru publicul țintă îți va garanta cel puțin un nivel mai ridicat de awareness sau poate chiar va duce la vânzare ori la achiziția unui nou client.

Folosește culorile brand-ului pentru a fi ușor recognoscibil clienților tăi, dar nu uita că, indiferent de grafica utilizată, principalul obiectiv este să fie memorabil și să direcționeze consumatorul către website-ul tău. În afară de un design reușit, nu trebuie să uiți de un aspect foarte important, și anume textul și canalele pe care te desfășori. La următorul punct, vei descoperi mai multe detalii care să te ajute.

  1. Construiește-ți cu grijă strategia de social media

De obicei, când vorbim despre prezența în social media a unui magazin online, ne gândim în principal la platforme precum Facebook, Instagram sau Pinterest. Strategia pe care o construiești pentru magazinului tău online pe aceste platforme este una esențială, deoarece consumatorii caută idei, produse sau servicii specifice, iar cel mai bine este ca tu să fii pregătit pentru aceste căutări. De aceea, trebuie să comunici constant cu clienții tăi, să îi anunți de planurile pe care le ai pentru promoțiile de Black Friday. De ce? Pentru că astfel clienții vor urmări postările din canalele tale de social media, în așteptarea ofertelor.

Iar, pentru ca acest conținut să fie unul relevant pentru magazinul tău, ai grijă să fie construit pentru rețelele sociale, cât și pentru SEO:

  • Comunică un mesaj concis: fii direct, nu comunica lucruri care nu sunt relevante. De asemenea, produsul ar trebui să fie afișat într-un mod clar. Nu uita să menționezi zilele și orele între care va putea fi achiziționat la cel mai bun preț (dacă faci publicitate pe Google, folosește-te de extensii la anunțuri).
  • Fii ușor de remarcat: pentru Black Friday pune în evidență procentul de reducere oferit. Clienții, cel mai probabil vor căuta acest lucru încă de la început. Iar, dacă te gândești să oferi și un alt produs din aceeași categorie, cum ar fii accesoriile, nu ezita să o faci – de exemplu, când clientul tău cumpără un telefon, oferă-i gratuit și o husă.
  • Pregătește-te de retarget: poți folosi anunțurile de remarketing pentru a le reaminti clienților care au abandonat coșul de cumpărături că produsele lor încă se află acolo. Arată-le poza produsului respectiv și, bineînțeles, nu uita să le menționezi faptul că alte produse au reduceri sau chiar articolul respectiv este redus.
  • Include cuvinte cheie: indiferent dacă faci publicitate pe Google sau Facebook, cuvintele cheie sunt esențiale. Planificatorul de cuvinte cheie Google Ads te va ajuta în acest proces, prin cuvinte cheie relevante și estimări ale sumelor licitate, astfel încât să poți avea o campanie de succes. Pe Facebook, asta înseamnă că trebuie să incluzi cuvinte legate de Black Friday în reclame sau chiar să eficientizezi limbajul ca să fie cât mai precis, în funcție de clientul vizat. De exemplu, dacă grupul tău țintă este dat de generația Z, limbajul pe care îl folosești în comunicare trebuie să fie similar cu al lor.
  1. Construiește cu atenție campania de Pay-Per-Click (PPC)

Campaniile Pay-Per-Click (costul per click) se referă la un model de marketing online în care agențiile de publicitate plătesc de fiecare dată când cineva dă click pe reclamele tale. Practic, nu câștigi clienții în mod organic, îi „cumperi” prin vizitele de pe site. Cea mai utilizată modalitate de campanie PPC este Google Ads, cunoscută în trecut ca și Google Adwords.

Pentru a începe o campanie de acest tip, trebuie să îți setezi un cont de Google Ads, să adaugi datele de facturare, să introduci un card bancar valid și să îți stabilești obiectivele. Următorul pas este alegerea cuvintelor cheie, iar Google te ajuta în acest sens punând la dispoziție un instrument denumit Google Ads Keyword Tool. Acest instrument oferă informații referitoare la numărul de căutări efectuate în fiecare lună de utilizatorii pe Google.ro  sau pe Google.com, precum și la gradul de concurențialitate. Mai mult, pentru obținerea unui set de cuvinte cheie util în promovarea site-ului se poate face o analiză, introducând URL-ul website-ului propriu sau de la competiție. Lista pe care o veți obține va fi rezultată pe baza mecanismului de indexare Google al site-ului web respectiv.

Nu uita de cuvintele cheie! Cuvintele precum gratuit, reducere %, Black Friday, oferte, promoții, economii și oportunitate reprezintă un bun instrument de a atrage atenția clientului.

Concluzie

Pe măsură ce Black Friday bate la ușă deja, strategia de vânzări pentru magazinul tău online trebuie bine pusă la punct. Așadar, încearcă să fii prezent pe canalele unde se află clienții tăi, creând reclame relevante și oferindu-le un serviciu adecvat și cât mai plăcut. Ca în fiecare an, Black Friday va fi despre cele mai bune oferte, vânzări masive și clienți care vor să beneficieze de toate acestea.