În calitate de deținător al unui business online, te intersectezi în mod constant cu diferiți termeni și platforme software atunci când te ocupi de gestionarea afacerii. Iar acest lucru devine și mai vizibil când vine vorba de lanțurile de aprovizionare. Există diverși termeni utilizați de către cei care activează în industrie și care pot crea confuzie celor care îi folosesc. Oare ai aflat până acum de reward fulfillment?

Una dintre modalitățile de a-ți dezvolta afacerea e-commerce este să iei în considerare conceptul de recompensă fulfillment. Dacă încă nu ai aflat definiția acestuia și cum te poate ajuta, poți descoperi acum!

Reward fulfillment este o formă de logistică care ajută la stimularea clienților să devină cumpărători fideli, aceasta însemnând că ei vor repeta sesiunile de shopping. Fiecare dintre cele 3 categorii – marketing, servicii de abonament și furnizarea de premii contribuie la existența conceptului de recompensă pentru clienți.

Marketing

Acest tip de marketing este probabil unul dintre cele mai întâlnite dintre categoriile de fulfillment a recompenselor. Acest tip de fulfillment apare în cadrul stațiilor care se ocupă de pregătirea și ambalarea produselor. Astfel, în plus față de articolele achiziționate, poți plasa articole promoționale în comenzile clienților tăi care să îi bucure la primirea comenzii. Cele mai frecvente materiale de marketing care sunt plasate în cutiile clienților sunt notele de mulțumire, stickerele și cărțile de vizită. De asemenea, ele vin însoțite de o reducere sau un alt beneficiu pentru următoarea comandă. Oferindu-le clienților tăi aceste mici recompense, poți crește gradul de satisfacție al acestora și îi poți readuce ușor către website-ul tău.

Servicii de abonament

Fulfillment pentru cei care se abonează reprezintă o formă de livrare a produselor către clienți pe o bază predeterminată. Aceste servicii pot varia de la trimiterea recurentă a unor articole comandate periodic de clienți și până chiar la trimiterea de cutii personalizate, în funcție de nevoile acestuia. Studiile arată că 71% dintre consumatori se așteaptă ca brandurile și magazinele online să realizeze expedieri personalizate. Așadar, le poți oferi abonaților tăi produsele care au nevoie de rezerve, spre exemplu. Astfel, vei ușura achiziția clienților lor, eliminând drumul către magazin sau către punctul de livrare. Acest lucru te va ajuta să menții o bază de clienți în creștere – mai ales dacă produsele tale sunt ușor de expediat.

Oferirea de premii

O altă formă de a-i recompensa pe cumpărători și de a construi o relație cu aceștia este de a le da posibilitatea de a obține premii. Obținerea de premii poate fi realizată prin oferirea de cadouri sau competiții la care să participe clienții tăi. Micile cadouri pot crește automat implicarea consumatorilor și pot să îmbunătățească relația cu ei. Ar fi bine să te asiguri că centrul de distribuție care se ocupă de livrarea comenzilor tale are la îndemână produsele necesare pentru a trimite rapid recompensele clienților tăi.

Concluzie

În funcție de magazinul online și specificul produselor pe care le vinzi, poți lua în calcul să utilizezi una dintre modalitățile de recompensare a cumpărătorilor sau pe toate trei dacă afacerea îți permite. Este important de știut că fiecare categorie de reward fulfillment funcționează cu sisteme diferite, de aceea produsele ar trebui să fie trimise cu acuratețe și să respecte timpii de livrare.