Marketingul și vânzările merg mână în mână, iar acesta este motivul pentru care cu cât te implici mai mult în strategia ta de marketing digital, cu atât afacerea ta va fi mai de succes. Sigur, dacă începi de la 0 nu este neapărat ușor, dar cu timp și resurse informaționale, oricine poate construi o strategie care să ducă la creșterea vânzărilor. Iar ca să te ajutăm în acest sens, găsești mai jos o selecție de sfaturi de care să ții cont când începi să te gândești la strategia ta de marketing digital.

  1. Ia în considerare factorii de decizie ai clienților

Pentru a dezvolta o strategie solidă, care să te ajute să ajungi la potențiali clienți, trebuie să afli care sunt factorii pe care aceștia îi iau în considerare atunci când fac decizia de a achiziționa bunuri sau servicii din categoria în care activezi. Iar pentru a identifica acești factori, poți să efectuezi o serie de cercetări calitative, prin intermediul cărora să afli ce fel de nevoi au potențialii tăi clienți, după care să comunici modul în care serviciile sau bunurile tale sunt soluția acestora. Pentru a-ți susține și chiar dezvolta poziția pe piață, și pentru a stimula creșterea, trebuie să fii receptiv la obiectivele și nevoile actuale ale clienților tăi.

  1. Metoda „pâlniei”

Gândește-te din această perspectivă: poți să ai cel mai bun, cel mai accesibil și cel mai calitativ produs sau serviciu din lume, dar dacă nimeni nu știe despre compania ta, nu vei avea clienți. De aceea, crearea unui canal de vânzări ar trebui să fie o prioritate pentru tine.

Cum funcționează:

  1. Oferă-i clientului ocazia de a face următorii pași:
    1. conștientizarea opțiunii (awareness)
    2. crearea interesului
    3. evaluarea produsului/serviciului
    4. angajamentul de cumpărare
    5. vânzarea propriu-zisă.
  2. Asigură-te că utilizezi un canal care:
    1. Oferă conținut care atrage atenția
    2. Permite publicului să acceseze cu ușurință site-ul și prețurile prin intermediul acestui conținut
    3. Prezintă informațiile despre produs/serviciu
    4. Este personalizat pentru publicul tău țintă
    5. Rezolvă o nevoie foarte specifică
  1. Identifică propunerea de valoare unică a companiei tale

Cunoscută și sub denumirea în limba engleză de unique value proposition, aceasta este esențială pentru orice business de succes. Chiar dacă oferi un serviciu sau un produs perfect, dacă mai există o mulțime de alte companii care fac același lucru și la aceeași calitate, nu este atât de ușor să crești vânzările. Aici intervine această propunere de valoare unică – prin intermediul acesteia, le comunici clienților tăi care este o valoare reală și adăugată pe care o poți aduce în viețile lor și, astfel, le câștigi loialitatea.

  1. Comunică în social media, mai ales pe Instagram

Studiile arată că 80% dintre utilizatorii Instagram urmăresc cel puțin un cont al unui business. Plecând de la această premisă, apare oportunitatea de a intra în legătură cu utilizatorii și de a vinde produse sau servicii prin una dintre numeroasele opțiuni de publicitate disponibile pe platformă. Una dintre cele mai notabile este Instagram Stories.

Acest instrument îți oferă 2 opțiuni: reclame plătite sau conținut organic. Publicarea despre produsul sau serviciul tău pentru cei care te urmăresc deja este un element cheie în strategia de marketing – prin comunicarea constantă pe Instagram Stories, îți poți transforma urmăritorii în clienți fideli.

Cu toate acestea, reclamele plătite sunt și ele o modalitate bună de a obține vânzări imediate sau de a crește interesul. Adaugă sticker-ul „Link” în stories și redirecționează utilizatorii către site-ul tău, unde aceștia pot accesa mai multe informații sau pot vedea care sunt prețurile.

  1. Crește traficul site-ului tău cu ajutorul SEO

Nu subestima puterea optimizării site-ului tău pentru motoarele de căutare. Deși este probabil cea mai dificilă formă de marketing, este o investiție care te va ajuta mult, pe termen lung.

Există calități specifice pe care SEO le va avea întotdeauna și ar trebui să înveți să le stăpânești:

  • Texte și descrieri personalizate publicului țintă despre un anumit subiect
  • Imagini personalizate optimizate pentru site-ul tău
  • Informații care atrag atenția și nu pot fi găsite nicăieri altundeva
  • Conținut care încurajează utilizatorii să rămână cât mai mult pe site
  • Link-uri către alte pagini de pe site-ul tău care i-ar putea interesa pe utilizatori
  1. Pune bazele unui newsletter

Marketingul prin e-mail este în mod constant una dintre cele mai eficiente strategii de vânzări. Uite și de ce:

  • Pentru fiecare dolar cheltuit pe marketing prin e-mail, un business câștigă 44 de dolari
  • 89% dintre specialiști în marketing spun că e-mailul este canalul principal prin care generează de lead-uri
  • Randamentul investițiilor (ROI – Return on investment) pentru marketing-ul prin e-mail este de 4.300%
  • 20,9% dintre oameni își verifică e-mailul de mai mult de cinci ori pe zi

Deci da, cu siguranță ar trebui să ai propria ta listă de contacte. O modalitate eficientă de a face acest lucru este colectarea lor de pe site, fie ca parte a procesului de check-out, fie atunci când un utilizator își creează cont.

Concluzie

O strategie eficientă de marketing înseamnă că trebuie să ții pasul cu tendințele și să evoluezi constant, pentru a te potrivi nevoilor în schimbare ale publicului tău. În plus, este vital să utilizezi cele mai noi instrumente, care îți vor permite să te conectezi mai bine cu publicul, să îți menții clienții implicați, dar și să te menții pe tine (și respectiv compania ta) cât mai sus pe lista lor de opțiuni.