Afacerile mici și medii se confruntă cu un nou adevăr – aproape toată lumea s-a mutat în online. În prezent, consumatorii/utilizatorii, după cum se poate observa, sunt mai tot timpul cu nasul în ecranele telefoanelor lor. Iar, după cum bine știm, în primăvara lui 2020, majoritatea lumii a intrat în lock-down, multe business-uri fiind forțate să se închidă temporar. Chiar și afacerile care s-au redeschis au avut restricții care au impus distanțarea socială, purtarea măștilor și automat limitarea numărului de clienți care pot fi într-un spațiu închis în același timp. Atunci când varianta shoppingului tradițional a devenit dificilă, a crescut și mai mult cererea pentru shoppingul online.

În societatea actuală, centrată pe competitivitate și proximitate, cumpărătorii nu-și doresc să se mai aventureze prin oraș pentru a-și achiziționa bunuri, ci vor să le primească direct în casele lor. Astfel, e-commerce-ul a devenit o soluție flexibilă atât pentru business-uri, cât și pentru clienții acestora.

Așadar, în funcție de complexitatea pe care o poate avea un website e-commerce, îți prezentăm 10 motive pentru care acesta este important:

  1. Clienții tăi se așteaptă să ai propriul website

Atunci când vor să găsească informații despre afacerea ta, clienții se interesează în primul rând de prezența din online. Site-ul magazinului tău te ajută să consolidezi imaginea brandului. Pe măsură ce dezvolți pagina web, motoarele de căutare o pot indexa și pot îmbunătăți plasarea ei. Când site-ul tău obține mai multă vizibilitate, oamenii vor deveni familiarizați cu brandul și produsele tale, și astfel vor ști unde să te găsească.

  1. Este un instrument puternic de marketing

Website-ul este unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing pe care business-ul tău îl poate avea. Nu doar că beneficiezi de componenta de SEO prin care îți mărești șansele de a atrage noi clienți, ci ai la dispoziție o serie de tehnici de marketing care funcționează împreună cu site-ul. Aceste tehnici includ publicitatea de tipul pay per click, strategia de social media marketing și cea de email marketing. În plus, gândește- te că printr-un website e-commerce magazinul tău este deschis 24 de ore, 365 de zile pe an!

  1. Îți construiești propria bază de date a clienților

Unul dintre cele mai importante aspecte, în ceea ce privește deținerea unui site propriu, este că te poți adresa direct clienților și vizitatorilor care intră pe site. Spre deosebire de marketplace-uri, posibilitatea de a vinde consumatorilor de pe site-ul afacerii tale e-commerce îți permite colectarea contactelor acestora. Prin urmare, atunci când ai adresele de email ale clienților tăi, poți să trimiți mai ușor ofertele de discount sau să anunți lansarea de noi produse.

  1. Management eficient al relațiilor cu clienții

O relație puternică cu clienții tăi este esențială pentru a avea succes într-o lume atât de competitivă. Folosind informațiile de la comenzile anterioare, locația utilizatorilor, etc., poți instala și componenta de Customer Relationship Management (CRM). Integrarea soluției CRM cu un site personalizat de comerț electronic poate ajuta la gestionarea interacțiunii companiei cu utilizatorii deja existenți, dar și cu cei potențiali.

  1. Setezi campaniile de marketing în funcție de obiectivele tale

Doar pentru că deții propriul site web nu înseamnă că vor ajunge toți clienții la tine automat. Odată ce ai un magazin online, va trebui să dezvolți strategii pentru a atrage cumpărători pe platformă. Primul pas este acela de a direcționa potențialii clienți către site-ul tău printr-un mix de SEO și conținut de social media. Știm că de cele mai multe ori nu este tocmai ușor să configurezi campaniile potrivite; însă prin unele tactici obișnuite precum anunțuri de publicitate pe Facebook și Google poți crea conținut valoros pentru site-ul magazinului tău. Astfel, vei reuși să generezi interes pentru cumpărătorii deja existenți, dar și pentru cei noi.

  1. Îmbunătățești experiența consumatorului

Experiența clienților este unul dintre cele mai importante aspecte pentru dezvoltarea oricărei afaceri e-commerce. Motoarele de căutare oferă, de asemenea, un clasament mai ridicat website-urilor de comerț electronic care manifestă o experiență bună a utilizatorului. Mai mult, utilizatorii din online preferă site-urile web care sunt personalizate conform nevoilor lor și care oferă atât o experiență, cât și o flexibilitate mai bună.

  1. Îți faci propriile reguli de business

Atunci când ai propriul website te bucuri de posibilitatea de a construi traseul consumatorului și experiența acestuia de cumpărare. De asemenea, uiți de grija faptului că ești permanent plasat lângă competiție, așa cum se întâmplă în cazul marketplace-urilor. Tu ești cel care decide modul în care sunt afișate produsele tale, descrierea, pozele acestora și orice alte caracteristici care țin de personalizarea experienței de cumpărături. Cu un website propriu, îți controlezi în cele din urmă magazinul și ai capacitatea de a testa și valida ceea ce funcționează pentru afacerea ta online.

  1. Stabilești promoțiile și codurile de reducere

Pot apărea situații în care este posibil să vrei să permiți clienților să utilizeze un cod de reducere doar pentru un anumit număr de articole sau pentru o anumită sumă. Într-un marketplace, vei depinde de politica de vânzare a platformei, care are reguli destul de limitate și speciale. Utilizarea unui website personalizat de e-commerce pentru dezvoltarea online îți permite crearea de reguli specifice pentru campaniile de reduceri cu vouchere și coduri promoționale – adaptând website-ul nevoilor consumatorilor tăi.

  1. Extinzi orele de preluare a comenzilor

A avea un site web înseamnă că ai conținutul său disponibil utilizatorilor oricând, 24/7. Oricine îți vizitează site-ul în toiul nopții sau în timpul zilei, poate interacționa cu business-ul tău. A fi permanent accesibil clienților, întărește atât strategia de marketing, cât și creșterea vânzărilor. Este, de asemenea, un pas fundamental pentru a oferi un serviciu eficient cumpărătorilor, mai ales dacă integrezi și chatbot-ul AI, care poate rezolva problemele de bază ale clienților tăi, oricând aceștia au nevoie.

  1.  Îți cunoști mai bine audiența

Având propriul website de comerț electronic, îți va fi mai ușor nu doar să stabilești o relație mai bună cu clienții, ci și să îi cunoști mai bine. Vei avea acces la datele demografice, locația lor, precum și modul în care au găsit site-ul sau cum au auzit despre business-ul tău. Astfel, poți analiza comportamentul cumpărătorilor online, vei ști ce produse au vizualizat și cum au ajuns pe site în funcție de canalele pe care au efectuat căutările, când au renunțat la produsele din coș, etc. De exemplu, sunt situații în care cumpărătorii din cauza costului de livrare pentru anumite produse, renunță să le mai achiziționeze, și atunci este important să știi ce factori au dus la acea decizie.

Concluzie

A avea un website propriu pentru un produsele magazinului tău reprezintă o parte esențială a strategiei de vânzări și de extindere a afacerii tale. Acesta este o modalitate excelentă de a-ți dezvolta brandul, de a dobândi clienți fideli, de a obține noi perspective și de a beneficia de un marketing creativ.

Însă, dacă îți dorești să reușești să scalezi business-ul pe care îl deții, nu este suficient să te bazezi doar pe un singur canal pentru vânzarea produselor. Diversificarea canalelor pe care te afli în mediul online, te poate ajuta să ajungi la clienți noi, mai ales acum când comerțul electronic a devenit din ce în ce mai competitiv. De aceea, un partener e-fulfillment de încredere te poate ajuta să îndeplinești cu succes toate comenzile magazinului online și să îți dezvolți afacerea.