Pe măsură ce magazinul tău online crește și te ocupi de extinderea operațiunilor logistice, lucrurile devin mai solicitante. Contextul economic global al ultimilor 2 ani și criza lanțurilor de aprovizionare au produs numeroase efecte negative asupra disponibilității stocului pentru anumite categorii de marfă.

Gestionarea eronată a stocurilor poate provoca pierderi semnificative pentru un magazin online, însă implementarea unor măsuri de prevenție va ajuta magazinul tău online să nu aibă clienți nemulțumiți sau echipa operațională supusă unui nivel de stres mare. În acest articol îți oferim cinci moduri în care magazinul tău online poate să facă față provocărilor comune legate de disponibilitatea stocurilor în perioadele de deficit.

  1. Utilizează un WMS fiabil pentru gestionarea stocurilor

Când vine vorba de gestionarea inventarului în mai multe depozite, este esențial să implementezi un sistem de gestionare a stocurilor care să ofere atât vizibilitatea datelor, cât și urmărirea în timp real a acestora.

Software-ul pentru inventariere te ajută la automatizarea sarcinilor de urmărire a inventarului, economisind timp și reducând în același timp erorile umane. Mai mult, un software potrivit calculează cantitatea ideală de stoc de care ai nevoie, pe baza tendințelor anterioare ale stocurilor și a comportamentului de cumpărare.

  1. Anticipează riscul de epuizare al produselor

Când ai probleme de aprovizionare, trebuie să fii la curent cu acele articole din stoc care sunt cele mai „cerute”de către clienți, să știi când este probabil ca acestea să se epuizeze și cât de mult timp va dura până când vei reface stocul.

Dacă deții aceste informații de bază, poți pune în aplicare un plan pentru a ajuta la anticiparea deficitului și a aloca în mod inteligent stocul rămas.

  1. Îmbunătățește capacitatea de prognozare a stocului

Poate fi dificil să realizezi prognoze într-o piață volatilă, însă este important să obții calcule cât mai precise. Folosește datele despre nivelurile actuale ale stocurilor, articolele aflate în comandă sau în tranzit, prognozele asupra cererii și termenele de livrare.

Așa vei putea să calculezi:

  • Câte zile de stoc mai ai până la epuizare;
  • Numărul total de zile în care vei avea stocul indisponibil;
  • Cantitatea totală de unități pe care le vei avea epuizate.
  1. Prioritizează stocul potrivit

Pentru a îmbunătăți disponibilitatea stocului, nu uita să ai o analiză proprie prin care să identifici articolele cele mai vândute. Verifică mai des prognozele, nivelurile stocurilor și timpii de livrare pentru a prioritiza gestionarea acestora.

Sunt magazine online care monitorizează și numărul de vânzări ale unui articol. Acest lucru ajută la prevenirea stocării excesive de articole care au o valoare mare, dar se vând mai greu. Prin urmare, asigură-te că articolele care sunt vândute des, pot fi identificate cel mai ușor.

  1. Diversifică-ți rețeaua de furnizori

Multe magazine care s-au confruntat cu probleme legate de aprovizionare au realizat că e mai bine să-și achiziționeze bunurile de la mai mulți furnizori. De aceea, diversificarea rețelei de furnizori aduce șanse mai mari de a obține oferte mai bune. Atunci când compari costurile furnizorilor ar trebui să ții cont de criteriile relevante specifice nevoilor tale de achiziție. Acestea ar putea fi termenele lor de livrare, prețurile unitare și/sau cantitățile minime de comandă.

Concluzie

Știm că profitabilitatea unui magazin online depinde în mare măsură de acuratețea informațiilor din lanțul de aprovizionare. Iar cum îmbunătățirea stocului de marfă este un prim pas pentru a face față provocărilor din industrie, poți beneficia, pentru magazinul tău online, de o sincronizare eficientă a datelor, prin externalizarea serviciilor de e-fulfillment. Astfel, printr-un furnizor de e-fulfillment precum Simplify poți avea acces la o soluție integrată, care oferă instrumentele necesare pentru a primi în timp real date referitoare la managementul stocului și reaprovizionarea acestuia.