Anul acesta aniversăm 10 de ani de când Black Friday a fost introdusă pentru prima dată în România, iar succesul de care se bucură această zi a făcut ca un număr din ce în ce mai mare de magazine să se alăture celui mai mare eveniment de shopping din an. Iar dacă în trecut marii retaileri erau cei pe care consumatorii își concentrau atenția, acum inclusiv ofertele magazinelor mici sau de nișă atrag din ce în ce mai mulți cumpărători.

Așadar, indiferent de magazinul pe care îl ai, produsele pe care le oferi, sau canalele de distribuție, uite care sunt cele 3 statistici* care te pot ajuta în construirea strategiei pentru Black Friday.

  1. Cumpărăturile online de Black Friday au crescut cu 22% de la an la an, până la 9 miliarde de dolari la nivel global.

Deci, devine din ce în ce mai important nu numai să participi la Black Friday, dar și să le oferi cumpărătorilor tăi opțiunea de a-ți achiziționa online produsele sau serviciile pe care le oferi. Fie că este vorba despre aceleași oferte ca în magazinul tău fizic, fie că este vorba despre oferte exclusive pentru mediul digital, primul și cel mai important lucru este ca această variantă să existe.

Pentru a te asigura că toți cei din targetul tău află despre ofertele de pe site, ar trebui să le anunți din timp, printr-un mix de comunicare atât online, cât și offline. În mediul online, poți crea bannere prin care să anunți când acestea vor deveni disponibile și care va fi perioada în care se vor aplica (unele magazine prelungesc reducerile pentru întregul weekend). În offline, poți marca în magazin produsele care vor beneficia de reduceri și oferte sau poți crea un colț dedicat acestor produse.

  1. 49% dintre consumatori cumpără online mai mult acum decât înainte de COVID-19

Nu mai este o noutate faptul că apariția pandemiei a accelerat procesul de digitalizare, atât în ceea ce privește oferta magazinelor, cât și obiceiurile de achiziție ale cumpărătorilor. Dar, pe lângă prezența online a magazinului tău, este important să te asiguri că întreaga experiență a cumpărătorilor se ridică la standardele de siguranță impuse de pandemie.

De exemplu, dacă oferi opțiunea ridicării din magazin, trebuie să te asiguri că toți angajații poartă corect masca, că toate suprafețele sunt dezinfectate constant și că se mențin toate celelalte reglementări impuse de autorități. Iar în cazul în care clienții tăi aleg să primească acasă produsele, trebuie să alegi cu grijă partenerii de livrare, astfel încât să ai încredere că produsele comandate vor fi livrate conform tuturor standardelor de siguranță.

  1. 52% dintre cumpărători au profitat de ofertele timpurii, deseori începând din octombrie

Una dintre modalitățile prin care poți să te asiguri că magazinul tău va fi în atenția cumpărătorilor este aceea de a le oferi acces la oferte chiar dinainte de Black Friday. Astfel, atunci când ziua cea mare va veni, ei vor avea deja creat reflexul de a verifica site-ul tău, așteptându-se la prețuri mai bune decât ale concurenței. De asemenea, o altă tactică este aceea de a prelungi ofertele și după Black Friday, pentru a le oferi tuturor ocazia de a accesa produsele sau serviciile tale la cele mai bune prețuri, chiar și în cazul în care nu se pot desprinde de activitățile zilnice în ziua respectivă.

Indiferent de strategia pe care o pui în aplicare, nu uita că este foarte important să o comunici: anunță din timp ofertele în magazin, postează pe social media despre produsele care vor intra la reduceri, informează-ți clienții prin newslettere sau creează un pop-up în conturile lor de pe site-ul tău. Iar dacă știi că în targetul tău sunt și reprezentanți ai generației Z, găsești aici 5 moduri prin care le poți câștiga loialitatea.

Concluzie

Oricum ar arăta magazinul tău, prezența în mediul online este dintre cei mai buni pași pe care poți să îi faci, nu doar în perioada de Black Friday, cât și în general. De asemenea, e bine să le oferi clienților tăi cât mai multe informații, cât mai devreme, despre ofertele pe care le pregătești pentru această perioadă și să te asiguri că, indiferent de modul în care aceștia ajung în posesia produselor lor, se simt în siguranță.

* statistici preluate de pe Apptus.com